نادر سبحانی معاون اجرایی دبیرستان

محلی برای تبادل افکار با معاونین اجرایی مدارس کل کشور

نادر سبحانی معاون اجرایی دبیرستان

محلی برای تبادل افکار با معاونین اجرایی مدارس کل کشور

نادر سبحانی معاون اجرایی دبیرستان

این سایت به صورت سوال و جواب خواهد بود معاونان اجرایی می توانند مشکلات و تجربیات خود را در این سایت مطرح کرده تا در اولین فرصت به سوالات آنان پاسخ داده شود و تجربیات آنان با نام خود همکار منتشر گردد

بایگانی

نکاتی در مورد ریز نمرات ویژه معاونین اجرایی

پنجشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۵، ۰۹:۲۱ ب.ظ

با سلام خدمت همکاران محترم

نکاتی در مورد ریز نمرات و نحوه نوشتن و تحویل گرفتن و برخی مواردی که شاید تا حالا به آنها توجه نکرده بودید در گروه تلگرامی منتشر شده بود و دوست و همکار صمیمی و عزیزم آقای قراری کارشناس سنجش منطقه برایم ارسال کرده است جهت استفاده همکاران منتشر می گردد از آقای قراری که همیشه پشتوانه سرسخت اینجانب در امور اجرایی می باشد صمیمانه تشکر می گردد

#ریزنمرات
قابل توجه معاونین اجرایی مدارس :

الف: بازنویسی لیست ریزنمرات توسط معاونان اجرایی و به امضاء دبیر رساندن خلاف مقررات می باشد و لیست ریز نمرات تحت هیچ شرایطی نباید تعویض گردد.
د: استفاده از کد های 97 و 98 و ... در رایانه می باشد و از نوشتن آن ها در لیست های دست نویس دبیرخودداری گردد.
ه : تغییر نمره ارزشیابی مستمر ( تکوینی ) ، پس از تحویل لیست ریزنمرات به دفتر مدرسه خلاف محسوب می شود و در صورت مشاهده آن علاوه بر دبیر مربوطه ، معاون اجرایی و مدیر آموزشگاه نیز خاطی شناخته خواهند شد.( برابر شیوه نامه شماره 101/7/17463/13- 76/9/29 وزارت )

برگ ریزنمرات در هر نوبت یا نیمسال از سیستم دریافت و تحویل دبیر مربوطه گردد تاپس از ثبت نمرات مستمر(با عددوحروف)بدون خدشه و قلم خوردگی حداکثرتا دو هفته برای امتحان نهایی و یک هفته برای امتحانات داخلی قبل از شروع امتحانات پایانی آن نوبت / نیمسال / دوره به دفتر آموزشگاه تحویل نماید.
2 – معاون اجرایی موظف است هنگام تحویل گرفتن لیست ریزنمرات ، آنها را از نظر کامل بودن (نام ونام خانوادگی و امضاء دبیر ،تاریخ تنظیم،اختصاص نمره به هر یک از دانش آموزان و جمع نمرات مستمر و ....)بررسی نمایدودر صورت نداشتن نقص آنرا تحویل گرفته وقسمت مربوطه را تایید نماید.
3 – معاون اجرایی ملزم به ثبت نمرات مستمر بلافاصله پس از دریافت نمرات دبیر در رایانه می باشد.تغییر نمرات مستمر پس از ثبت در رایانه خلاف می باشد.
تذکر: به تعویق انداختن ثبت نمرات مستمرجهت همزمانی با ثبت نمرات پایانی در رایانه مجوزی ندارد.
4 – برگ ریزنمرات دروس در طول برگزاری امتحانات مجددا به دبیر مربوطه تحویل داده شود تا پس از ثبت نمرات پایانی نوبت مربوطه و بدون هر گونه خدشه و حداکثر یک هفته پس از برگزاری امتحان به دفتر تحویل دهد.
5 – پس از ثبت نمرات نوبت دوم در کامپیوتر بلافاصله برگ ریزنمرات نهایی درس که نمره سالانه در آن محاسبه شده است از رایانه چاپ و به دبیر مربوطه تحویل شود،دبیر موظف است بار دیگر نمرات نوبت اول و دوم را کنترل وپس از اطلاع یافتن از تعداد دانش آموزان تجدید خود، آن را تایید و امضاء نموده وبه دفتر اعاده نماید.
6 - در برگ ریزنمرات ستون های مربوط به همه دانش آموزان باید کامل باشد.
- در صورت غیبت در امتحان بجای نمره، کلمه غایب ثبت شود. لازم است موجه یا غیر موجه بودن آن در محل " درج نمره با حروف "‌مشخص شود.
- دانش آموزانی که برابر ضوابط در طول سال تحصیلی منتقل می شوند در ردیف مربوطه عبارت "ضمن سال رفته" قید شود.
7 – در صورت تجدید نظر در اوراق، دبیر مربوطه باید با خودکار سبزبر روی برگه امتحانی بنویسد"تجدید نظر شد نمره تغییر نکرد" و در صورت تغییر نمره امتحانی، نمره جدید را بنویسد و در لیست ریزنمرات نیز با خودکار سبز در کنار نمره قبل نمره جدید را نوشته ودر ستون ملاحظات با توضیح و امضاء آن را تایید نماید . مدیر آموزشگاه نیز در ذیل نمره جدید در ستون مربوطه اصلاح انجام شده را تایید و مهر و امضاء نمایددر نمرات امتحان غائبین موجه و نمرات تغییر یافته پس از رسیدگی به اعتراضات (به عدد و حروف )در ستون ملاحظات با قلم سبز ثبت و به تایید و امضاء دبیر مربوط برسد. از مخدوش شدن برگ7 ریزنمرات ویا تعویض آن جداً خودداری شود.
8 – کلیه موارد در برگ ریزنمرات باید با خط خوانا، بدون خدشه وقلم خوردگی وبا قلم مشکی و با ظرافت بین خطوط افقی ثبت شود . از چسباندن چسب نواری روی نمرات استفاده از لاک یا هر وسیله و ماده پاک کننده برای اصلاح نمرات ویا ثبت نمره با مداد جداً خودداری گردد.
9 - کلیه نمرات در سیستم های دانش آموزی باید بدون ضریب ثبت شود.


۹۵/۱۰/۳۰
نادر سبحانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی