نادر سبحانی معاون اجرایی دبیرستان

محلی برای تبادل افکار با معاونین اجرایی مدارس کل کشور

نادر سبحانی معاون اجرایی دبیرستان

محلی برای تبادل افکار با معاونین اجرایی مدارس کل کشور

نادر سبحانی معاون اجرایی دبیرستان

این سایت به صورت سوال و جواب خواهد بود معاونان اجرایی می توانند مشکلات و تجربیات خود را در این سایت مطرح کرده تا در اولین فرصت به سوالات آنان پاسخ داده شود و تجربیات آنان با نام خود همکار منتشر گردد

بایگانی

تعاریف انتقال -ترک تحصیل -تحویل پرونده در سناد

يكشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۶، ۰۹:۵۸ ق.ظ

با سلام خدمت همکاران محترم

کانال تلگرامی سناد دیروز  مطلبی در مورد تعاریف انتقال و ترک و تحصیل و تحویل پرونده در سناد را منتشر کرد که عینا منتشر می گردد نکته ای که در این مطلب وجود دارد استفاده از منوی تحویل پرونده می باشد که فقط به افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج دارند را شامل می شود

عملیات انتقال دانش آموزان

 عملیات انتقال برای آن دسته از دانش آموزانی انجام می‌شود که بعد از امتحانات نوبت اول مدارس قصد جابجایی و ادامه تحصیل در مدرسه دیگری دارند.

 به منظور انجام انتقال دانش آموز، ابتدا مدرسه مقصد درخواست انتقال را ثبت نموده و پس از تأیید مدرسه مبدأ، سامانه سناد دانش آموز را به صورت خودکار در مدرسه مقصد ثبت نام می‌نماید.

 پس از انجام عملیات انتقال نمی‌توان دانش آموز را "آزاد سازی" نمود و می بایست عملیات انتقال بین مدارس دیگر تکرار شود.

وضعیت ترک تحصیل

 وضعیت ترک تحصیل برای دانش آموزانی ثبت می‌شود که به دلایل مختلفی از جمله ازدواج، بیماری، مشکلات مالی، خانوادگی و .... دیگر قادر به ادامه تحصیل نبوده و از حضور در مدرسه امتناع می‌ورزند و یا از عدم حضور آن‌ها در مدرسه مدت زمان زیادی می‌گذرد.

  دانش آموزانی که برای آنان وضعیت ترک تحصیل ثبت شده است، در صورت تمایل به ادامه تحصیل می توانند به مدرسه موردنظر خود مراجعه نمایند و پس از «لغو ترک تحصیل» آنان توسط منطقه یا اداره کل مربوطه، توسط مدرسه در سامانه سناد ثبت نام شوند.

 آزادسازی دانش آموز منوط به لغو وضعیت ترک تحصیل می‌باشد.

 وضعیت تحویل پرونده
 
 وضعیت تحویل پرونده   فقط  برای دانش آموزانی ثبت می‌شود که از ادامه تحصیل در نظام آموزشی ایران منصرف شده و خواهان تحصیل در مدارس غیرایرانی خارج از کشور می‌باشند. در این صورت مدرسه برای دانش آموز وضعیت "تحویل پرونده" را ثبت می‌نماید.

 دانش آموزانی که برای آنان وضعیت تحویل پرونده ثبت شده است، در صورت تمایل به ادامه تحصیل می توانند به مدرسه موردنظر خود مراجعه نمایند و پس از «لغو تحویل پرونده» آنان توسط منطقه یا اداره کل مربوطه، توسط مدرسه در سامانه سناد ثبت نام شوند.

 آزادسازی دانش آموز منوط به لغو وضعیت تحویل پرونده می‌باشد.

۹۶/۰۱/۲۷
نادر سبحانی

نظرات  (۲)

با سلام
لغو وضعیت « تحویل پرونده» به چه صورت می باشد؟
 با سلام  و سپاس از زحمات شما

جناب آقای سبحانی

دانش آموزی  بعد از شرکت در امتحانات نوبت اول 96-95  ازدواج کرده و علاقه به ادامه تحصیل ندارد و قصد ترک تحصیل دارد اگر در سیستم دانا  وی را ترک تحصیل ثبت کنیم   که در لیستهای نوبت دوم اسمش نباشد آیا برای کارنامه اش مشکلی پیش می آید ؟؟؟ وضعیت کارنامه ناتمام  میشه ؟؟؟ چه باید کرد که برای دفتر امتحانات مشکلی پیش نیاید ؟؟؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی