نادر سبحانی معاون اجرایی دبیرستان

محلی برای تبادل افکار با معاونین اجرایی مدارس کل کشور

نادر سبحانی معاون اجرایی دبیرستان

محلی برای تبادل افکار با معاونین اجرایی مدارس کل کشور

نادر سبحانی معاون اجرایی دبیرستان

این سایت به صورت سوال و جواب خواهد بود معاونان اجرایی می توانند مشکلات و تجربیات خود را در این سایت مطرح کرده تا در اولین فرصت به سوالات آنان پاسخ داده شود و تجربیات آنان با نام خود همکار منتشر گردد

بایگانی

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۴ ثبت شده است

 

  با سلام خدمت همکاران محترم

در حال حاضر برخی وقتها ممکن است برای رفع مشکل برخی همکاران به سیستم آنها دسترسی داشته باشید برای ارتباط بین دو سیستم این برنامه یکی از برنامه های خوب با کاربری آسان می باشد

یک نکته:همکارانی که قصد ارتباط با اینجانب را داشته باشند از نرم افزار آلپمکیس استفاده نمایند من خودم از این نرم افزار استفاده می کنم  بعد از دانلود نرم افزار اتوماتیک آپدیت خواهد شد و یا اینکه هر از گاهی منوی آپدیت را اجرا کنید تا آخرین نسخه این برنامه را در سیستم خود داشته باشید 

حالا کافیه روی نرم افزار کلیک کرده و بعد از اتصال آی دی  و رمز را به طرف مقابل داده تا ارتباط دو کامپیوتر برقرار شود بعد از بستن برنامه ارتباط دو سیستم قطع خواهد شد

جهت دانلود نرم افزار آلپمیکس روی تصویر زیر کلیک کنید

 

 

 

۰ نظر ۲۶ ارديبهشت ۰۴ ، ۰۸:۵۴
نادر سبحانی

 

با سلام خدمت همکاران محترم

در طول سالتحصیلی ممکن است برخی دانش آموزان در طول سالتحصیلی یا سر جلسه امتحان غیبت داشته باشند این غیبت ممکن است موجه یا غیر موجه باشد .

مدیران محترم و معاونین اجرایی به دبیران مدرسه اعلام نمایند که برای ورود نوع غیبت دانش آموزان حتما با مدرسه هماهنگی داشته باشند

غیبت غیر موجه

به غیبتی گفته می شود که دانش آموز هیچ دلیلی برای غیبت خود ندارد و نمرات این نوع غیبت در سیدا 98 وارد شده و 98 به منزله نمره صفر در سوابق فرد اعمال می گردد

غیبت موجه

به غیبتهایی که دانش آموز بنا بر اثر دلایلی مثل بیماری -تصادف -بستری شدن و .... امکان حضور در مدرسه و جلسه امتحانی را نداشته است گفته می شود

وقتی برای فردی که غیبت موجه کرده است عدد((97)) را اعمال می نماییم بدین منظور می باشد که سیستم نمره این درس در این دوره حساب نمی کند و در معدل فرد در این دوره به حساب نمی آورد و باعث افت معدل فرد نمی گردد

یک نکته:برای فردی که برای درس یا دروسی غیبت موجه درج گردد تا مشخص شدن تکلیف این درس برایش امکان فارغ التحصیلی وجود ندارد

 

تشخیص نوع غیبت

طبق تبصره ماده 81 آیین نامه آموزشی تشخیص نوع غیبت در امتحانات داخلی بر عهده شورای مدرسه و در امتحانات هماهنگ با کمیسیون خاص منطقه و در امتحانات نهایی با رئیس حوزه تصحیح پس از هماهنگی با مدیر مدرسه می باشد.

هر دانش آموزی چه در طول سالتحصیلی و چه در جلسه امتحان حضور نداشته باشد برای غیبت خود باید مدرک ارائه نماید و این مدرک بر حسب نوع امتحان مورد بررسی قرار خواهد گرفت

 

غیبت در طول سالتحصیلی

اگر دانش آموزی به دلیل غیبت موجه نمره مستمر نداشته باشد بر اساس ماده 80 آیین نامه آموزشی نمرات پایانی وی به عنوان نمره مستمر درج می گردد .

غیبت در امتحانات نوبت اول و نوبت دوم

اگر دانش آموزی در امتحانات نوبت اول و دوم غیبت داشته باشد در صورت غیر موجه بودن برایش در سیدا 98 و در صورت موجه بودن برایش 97 درج می گردد

برای غیبتهای موجه نوبت اول هیچ آزمون مجددی گرفته نمی شود و نمرات نوبت دوم توسط سیستم برای نوبت اول محاسبه می گردد.

و برای غیبتهای موجه دروس داخلی و هماهنگ امتحانات نوبت دوم و شهریور در صورت درخواست ولی دانش آموز مدیر مدرسه موظف است حداکثر تا دو هفته پس از آخرین امتحان در دروس داخلی و هماهنگ آزمون مجدد اخذ خواهد شد بعد از اخذ آزمون از غائبین موجه نمره جدید توسط دبیر مربوطه جایگزین 98 خواهد شد

یک نکته:اگر فردی در امتحانات نهایی غیبت موجه داشته باشد از این فرد آزمون مجدد اخذ نمی شود و این فرد باید در دوره بعدی امتحانات نهایی شرکت نماید

یک نکته: طبق ماده 78 آیین نامه آموزشی اگر دانش آموزی در امتحانات نوبت دوم و شهریوماه در همه درسها غیبت موجه داشته باشد واحدهای وی در آن سال حذف و برای او وقفه تحصیلی محسوب می شود در این صورت ضروری است که توضیحات لازم در کارنامه و سایر مدارک تحصیلی دانش آموز قید شود.

تشخیص غیبت موجه دروس داخلی

وقتی فردی در دروس داخلی شرکت نکرده و مدرکی برای موجه بودنش ارائه کرد شورای مدرسه تشکیل می یابد و اگر رای بر موجه بودنش داده شد فرم(( برگ رای شورای مدرسه)) در سه صفحه تنظیم می گردد که یکی در مدرسه و یکی در پرونده دانش آموز و یکی هم به اداره ارسال می گردد

جهت دانلود برگ شورای مدرسه روی عکس زیر کلیک کنید

در این فرم در قسمت مربوطه اینطور نوشته شود:

((بر اساس رای صادره در .........(شماره جلسه) شورای مدرسه..............(نام مدرسه) تاریخ.............اجازه داده می شود که دانش آموز................بر اساس مدارک ارائه کرده برای غیبتهای دروس...................که توسط این شورا موجه تشخیص داده شد در آزمون غائبین موجه این دروس شرکت نماید رای مذکور با توجه به وضعیت تحصیلی نامبرده به صورت موردی صادر شده و قابل تسری به سایر دانش آموزان نمی باشد

 

تشخیص غیبت موجه دروس هماهنگ

دروس هماهنگ برای دانش آموزان پایه ششم و نهم می باشد اگر فردی در این دروس غیبت داشته باشد مدرک خود را به مدرسه ارائه می دهد تصمیم گیری در مورد دروس هماهنگ داخلی در اختیارات شورای مدرسه نمی باشد و باید کمیسیون خاص منطقه در این مورد تصمیم گیری نماید بدین منظور فرم 1 کمیسیون پر و به اداره ارسال می گردد جهت دانلود فرم شماره 1 روی عکس زیر کلیک کنید

در این فرم قسمت مشخصات را پر کرده و در قسمت شرح مختصری خواهید نوشت

((دانش آموز فوق به علت ....... به استناد مدارک پیوستی در امتحانات هماهنگ دروس ......... شرکت نکرده است ))

سپس در پایین در قسمت اظهار نظر شورای مدرسه خواهید نوشت

((با توجه به اینکه مورد فوق از اختیارات شورای مدرسه نمی باشد لذا جهت طرح در کمیسیون خاص منطقه ارسال می گردد.پیشنهاد می شود به استناد بند 27ماده 4 آیین نامه وظایف و اختیارات کمیسیون خاص با درخواست نامبرده موافقت گردد.))

بعد از تکمیل و امضا قسمتهای مربوطه این فرم به همراه مدارک دانش آموز به اداره فرستاده می شود و در آنجا بعد از طرح در کمیسیون منطقه رای صادره به مدرسه ارسال می گردد اگر موجه تشخیص داده شود این فرد مجاز خواهد بود که در امتحانات غائبین موجه شرکت نماید

تشخیص غیبت موجه دروس نهایی

اگر دانش آموزی در دروس نهایی غیبت داشته باشد و مدرکی دال بر موجه بودن داشته باشد این مدرک به مدیر مدرسه خواهد داد و مدیر مدرسه این مدرک را به رئیس حوزه تصحیح امتحانات نهایی منطقه خواهد داد در مناطقی که حوزه تصحیح ندارند و اوراق نهایی جهت تصحیح به مناطق جوار ارسال می گردد مدیر مدرسه مدرک را به امتحانات منطقه داده و آنها این مدرک را به حوزه تصحیح خواهند فرستاد

یک نکته:از امسال فکر کنم حوزه های تصحیح وجود نخواهد داشت و مدارک به رئیس حوزه اجرا توسط یا خود دانش آموز یا مدیر مدرسه اش تحویل داده خواهد شد و رئیس حوزه اجرا غیبتها را اعمال خواهد کرد

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

همکاران محترم جهت داشتن فایل پی دی اف و گرفتن نسخه پرینت از مطالب بالا روی عکس زیر کلیک کنید

 

۰ نظر ۲۶ ارديبهشت ۰۴ ، ۰۸:۳۷
نادر سبحانی

 

 

با سلام خدمت همکاران محترم

شرایط جهش تحصیلی هر سه مقطع ابتدایی-متوسطه اول و متوسطه دوم به طور کلی که توسط کارشناس سنجش منطقه جناب آقای قهرمان زاده تهیه شده است جهت استفاده همکاران منتشر می شود از زحمات همکار ارجمدمان کمال تشکر و قدردانی می گردد

 

جهش تحصیلی مدارس ابتدایی:

مطابق با ماده ۱۸

قبول شدگان ساعی و برجسته پایه های دوم ،سوم و چهارم ابتدایی با رعایت شرایط ذیل و تقاضای کتبی ولی خود می توانند مطابق مادة ۶ در ارزشیابی شهریورماه پایه بالاتر شرکت نموده و در صورت کسب سطح پیشرفت «خیلی خوب» در کلیه دروس به صورت جهشی به آن پایه ارتقا یابند.

الف- از کلیه دروس آن پایه و پایه های قبل ،سطح پیشرفت “خیلی خوب”را کسب نموده باشند .

 

ب- آموزش و پرورش استثنایی صلاحیت هوشی و روانی دانش آموز را به این منظور تأیید نماید.

 

تبصره ۱- دانش آموزان موضوع این ماده از ارزشیابی دروس تربیت بدنی و وضعیت تربیتی معاف می باشند .


تبصره ۲- استفاده از این ماده صرفا یک بار در طول دوره ابتدایی و برای یک پایه مجاز می باشد.


تبصره ۳- گزارش پیشرفت تحصیلی دانش آموزانی که با استفاده از مفاد این ماده قبول می شوند در نوبت شهریور ماه ارائه شده و در دفتر ثبت ارزشیابی تحصیلی – تربیتی با ذکر استناد به مفاد این ماده ثبت و مهر و امضا می شود.

 

جهش تحصیلی متوسطه اوّل:

مطابق با ماده 29

قبول شدگان ساعی و برجسته پایه هفتم با رعایت شرایط زیر و تقاضای کتبی ولی خود می توانند در ارزشیابی شهریورماه پایه هشتم شرکت نمایند و در صورت موفقیت به صورت جهشی به پایه نهم ارتقا یابند.

شرایط:
الف - معدل کل پایه هفتم آنان حداقل 18 و نمره نوبت دوم آنان در هر درس حداقل 15 باشد.


ب - در ارزشیابی شهریور ماه پایه هشتم در هیچ یک از مواد درسی نمره کمتر از 16 کسب ننماید. -

 

تبصره 1 - نمرات قبول شدگان ارزشیابی جهشی در ستون شهریورماه دفتر ثبت ارزشیابی و کارنامه تحصیلی، ثبت و با ذکر استناد به مفاد این ماده، مهر و امضا می شود.


تبصره 2 شرایط جهش دانش آموزان در مدارس استعدادهای درخشان به شرح زیر است: -


الف -معدل کل پایه هفتم در خرداد ماه، حداقل 19 بوده و در ارزشیابی نوبت دوم در هیچ یک از مواد درسی نمره کمتر از 18 نداشته باشند.


ب - در ارزشیابی مربوط به جهش تحصیلی که در شهریور ماه برگزار می شود، در هیچ یک از مواد درسی نمره کمتر از 17 کسب ننمایند.

 

جهش تحصیلی متوسطه دوم:

مطابق با ماده ۳ کمیسیون خاص استان:

بند ۱۳: صدور مجوز شرکت در آزمون جهش تحصیلی پایه یازدهم برای دانش آموزان ساعی و ممتاز قبولی پایه دهم، به غیر از شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش که دارای معدل حداقل ۱۸‌.۵ بوده و متقاضی جهش به پایه دوازدهم می‌باشند؛ به شرطی که در تمامی دروس آزمون جهشی حداقل نمره ۱۷ را کسب کرده باشند.

 

نکات مورد توجه:


نکته 1: نیاز به مجوز کمیسیون خاص استان دارد.

 

نکته 2: فقظ دانش آموزان رشته های نطری (علوم تجربی - ریاضی فیزیک - ادبیات علوم انسانی - علوم و معارف اسلامی) مجاز به شرکت در آزمون جهش تحصیلی هستند.

 

نکته 3: معدل کل پایه دهم حداقل باید ۱۸‌.۵ باشد.

 

نکته 4: در هیچ درسی از پایه یازدهم نباید نمره کمتر از ۱۷ کسب نماید .

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

همکاران محترم جهت دانلود فایل پی دی اف مطالب بالا روی تصویر زیر کلیک نمایند

 

 

۰ نظر ۲۶ ارديبهشت ۰۴ ، ۰۷:۵۹
نادر سبحانی

 

با سلام خدمت همکاران محترم

یک نکته مهم:برای ورود نمرات نوبت اول و نوبت دوم از سوی سیدا یک بازه زمانی مشخصی تعیین شده است که همکاران باید در این بازه زمانی نمرات را وارد نمایند و اگر به هر دلیلی در این بازه نتوانستند نمرات را وارد نمایند مدیر مدرسه باید برای ورود نمرات از سوی اداره مجوز بگیرد که در برخی موارد برای صدور مجوز باید متخلف معرفی گردد پس سعی کنید که در بازه زمانی قانونی اقدام به ورود نمرات کنید

 

نکته دوم:اگر برخی همکاران چندین سمت در مدرسه داشته باشند مثلا در همان مدرسه مراقب سلامت یا معاون و ... باشد به یاد داشته باشید ورود نمره صرفا با پست معلم امکان پذیر می باشد پس باید برای همکار باید از منوی پرسنل جاری مدرسه پست معلم ایجاد گردد و دروس با پست معلم به همکار تحصیص داده شود  و همکار مربوطه هم  باید از سمتها با سمت معلم برای ورود نمرات اقدام نمایند

 

در راستای راه اندازی سامانه سیدا و با توجه به اینکه در این سامانه آموزگاران محترم خودشان ارزشیابی را وارد خواهند کرد در این مطلب نحوه ورود ارزشیابی توصیفی و متن های توصیفی مورد نیاز همکاران منتشر می شود

یک نکته:دسترسی به دروس دوره جاری برای همکاران زمانی امکان پذیر خواهد بود که در مدرسه دروس بنام همکار معرفی شده باشد

یک نکته:بعد از ورود به سیدا ابتدا مطمئن شوید که در دوره جاری قرار دارید و اگر در بدو ورود در دوره جاری قرار نگرفته اید از منوی تغییر سمت ها ،دوره جاری را انتخاب نمایید

برخی همکارن فقط در یک مدرسه تدریس دارند و برخی همکاران به علت فول تایم بودن در دو مدرسه تدریس دارند همکارانی که در دو مدرسه تدریس دارند جهت ورود نمرات مدرسه مورد نظر در سمت چپ سامانه روی عبارت(سمت ها) کلیک کنند

 

 

با اینکار لیست مدارسی که تدریس دارند مشاهده میشود روی مدرسه مورد نظر کلیک کنید و از پایین(انتخاب) را بزنید

 

 

برای ورود نمرات از منوی(عملیات ضمن سال) از گزینه(لیست کلاس و ورود نتایج) گزینه(ورود نتایج از طریق کلاس توصیفی معلم) را اجرا کنید

یک نکته:ارزشیابی در دوره ابتدایی به صورت توصیفی می باشد و از مدل زیر برای ورود نمرات استفاده خواهیم کرد

در صفحه آمده ابتدا درس و سپس نوبت امتحانی را انتخاب می کنیم با اینکار لیست دانش آموزان مشاهده می شود که در مقابل هر فرد برای هر درس سه ستون برای درج ارزشیابی وجود دارد

ستون ارزشیابی کلی هر درس :در این ستون که در بالای ستون نام درس مشاهده می شود فقط اعداد(1-2-3-4) را وارد خواهیم کرد که (1 معادل خیلی خوب -2 معادل خوب-3 معادل قابل قبول-4 معادل نیازمند تلاش بیشتر) می باشد در این ستون که نام درس است ارزشیابی درج شده به صورت کلی اعمال می شود

یک نکته:اگر برای کل دانش آموزان برای یک ستون یک عدد واحد(مثلا برای همه 1 یا 2 و ...) قصد وارد کردن دارید کافی است روی عبارت نام درس از بالا ماوس را کلیک کنید با کلیک کردن اعداد 1 تا 4 برای ستون نمایش داده می شود و نیازی نیست که برای هر فرد همان عدد را درج کنید

ستون سرفصلهای هر درس : برای هر درس سرفصلهایی در نظر گرفته شده است مثلا در تصویر پایین برای درس مورد نظر دو سرفصل در نظر گرفته شده است برای هر ستون فقط اعداد(1-2-3-4) را وارد خواهیم کرد که (1 معادل خیلی خوب -2 معادل خوب-3 معادل قابل قبول-4 معادل نیازمند تلاش بیشتر) می باشد در این ستون که نام درس است ارزشیابی درج شده به صورت کلی اعمال می شود

ستون توصیف عملکرد:در این ستون آموزگار مربوطه با توجه به شناختی که از دانش آموز برای دروس مورد نظر دارد نظر خود را خواهد نوشت و بعد از اتمام از پایین ثبت نتایج را خواهد زد و به سراغ درس دیگری خواهد رفت

 

برای ستون توصیف عملکرد اگر نوشتن برای هر فرد نیازمند وقت بیشتری می باشد ما در اینجا متن های توصیفی آماده برای هر پایه و هر درس در قالب word آماده کرده ایم این متن ها از کانال ابتدایی برداشته شده و توسط همکار محترمان آقای صفوی تهیه شده است که جای تشکر و قدردانی دارد برای تهیه متن مربوط به پایه خودتان روی نام پایه مورد نظر کلیک کنید

یک نکته:با توجه به اینکه کلیدهای copy و paste در سیدا عمل نمی کند از هر یک از فایلهای مورد نظر متن مورد نظر را کپی و برای قرار دادن در ستون توصیف عملکرد از کلید ترکیبی ( Ctrl+V ) برای قرار دادن متن مورد نظر استفاده کنید

 

 

 

یک نکته: فایلهای متنی بالا صرفا متنهای پیشنهادی می باشند و هیچ اصراری بر استفاده از اینها نمی باشد و هر یک از همکاران محترم از متنهای نوشته خودشان و یا از متنهای سایر همکاران استفاده نمایند

۰ نظر ۲۳ ارديبهشت ۰۴ ، ۰۸:۱۲
نادر سبحانی