نادر سبحانی معاون اجرایی دبیرستان

محلی برای تبادل افکار با معاونین اجرایی مدارس کل کشور

نادر سبحانی معاون اجرایی دبیرستان

محلی برای تبادل افکار با معاونین اجرایی مدارس کل کشور

نادر سبحانی معاون اجرایی دبیرستان

این سایت به صورت سوال و جواب خواهد بود معاونان اجرایی می توانند مشکلات و تجربیات خود را در این سایت مطرح کرده تا در اولین فرصت به سوالات آنان پاسخ داده شود و تجربیات آنان با نام خود همکار منتشر گردد

بایگانی

نظر همکار

دوشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۴۱ ق.ظ

با اهدای سلام (همکار شما)

‏، آرزوی ِ بهروزی بوته ، ظرفی گلی بوده که درآن طلا و نقره را می گداختند و عیارشان را می سنجیدند ، فلزی که از بوته امتحان می گذشت ، اندازه گیری شده و تعریف شده بوده است آیا امورات ما این گونه است . امروزه که پس از آزمون به یک اندازه واحد ( در معنای منطق ) آزموده برسیم . بیاید با خودمان صادق باشیم، البته چنین نیست یا آن قدر می گذاریم و تجربه می کنیم که الماس آشغال شود ، یا آن قدر به آزمون بی اهمیت هستیم که ارزش ها و اندازه ها نامعلوم است پس نخست باید به یک تعادل بیندیشیم ،سپس بر اساس یافته های خود عمل کنیم ( گفتم یافته ها نه بافته ها ) شاید بزرگ ترین خطای ما در این سده های اخیر تقلیدمان از بیگانگان بوده است و چون خود به این یافته ها نرسیده ایم، همواره بر همان اساس در جا زده ایم آن چه غربی ها به آن رسیده اند محصول تلاش در مکان ،زمان و تاریخ و جغرافیای انسانی خاص خود آنان است . ما بی توجه به این نکته همواره مصرف کننده ی زیان مند فراورده های ذهنی و علمی آنان بوده ایم چون نمی دانستیم چه کنیم ذوق زده کپی برداری می کردیم چون به نتیجه نمی رسیدیم بستر جامعه را محکوم می کردیم و خود را عقب مانده تصور می کردیم این مثل این است که بر اساس گذشته دیگری برای آینده خودمان طراحی و برنامه ریزی کنیم ،نتیجه چیست ؟ شما بگویید . بیایید بر اساس گذشته آموزش وپرورش ایران ، بر مبنای آنچه که تا کنون با آن روبرو بوده ایم یعنی گذشته ی خودمان آینده را ترسیم کنیم و برنامه را بر همین اساس شکل دهیم . تا به نتیجه برسیم ( یعنی یقین دارم که اگر با آب و هوای همین منطقه کاشت و داشت کنیم برداشت مان کمتر از غرب و هر جای دیگر نخواهد بود ) از تجربه ی دیگران آموختن فرض است اما به خدا در گرمسیر نمی توان میوه ی سرد سیر برآورد پس از این در همه جا با تمام نیرو تلاش کنیم چه بسا که همه ی زیان ها جبران شود چون تا کنون به توان خود نمی اندیشیدیم با بازوی دیگری هم شمشیر زدن میسر نیست و باری در خانه اگر کس است یک حرف بس است در این گفتار کوتاه می خواهم به چند نکته اشاره کنم .

در ادامه مطلب :1---مدیریت درست و شایسته و مبتنی بر مشاوره و حقیقت جویی و دانش پویی کلید حل بسیاری از مشکلاتی است که با آن در امر آموزش و پرورش روبه رو ییم ، با مدیریت دلسوزانه و حق پویانه می توان متخصصین و آگاهان هر کار را شناخت و به کار گرفت.
2- کسی با پیشرفت علم مخالف نیست ولی راه اندازی این همه سایت که کم کم دارد از شمارش خارج میشود تمامی ذکر و فکر عوامل اصلی مدارس را از مسئله اصلی که همانا آموزش و تعلیم وتربیت فرزندان این مرز بوم است را معطوف خود ساخته و دائما در این فکرمی باشند که مشکلات این سایت های را حل نمایند .
3- درراه اندازی این سایت ها دائما در حال آزمون و خطا می باشیم هنوز مشکلات یکی حل نشده سایت دیگری از راه می رسد وسئوال هایی که همکاران محترم از سراسر کشور از حضرتعالی دائما می پرسند و شما باکمال صبر و حوصله جواب می دهیددلیلی واضح و مشخص در اینخصوص است آنقدر در این آزمون و خطا گام بر می داریم که طلای ناب تبدیل به مس زنگ زده شود
4- سامانه تازه از راه رسیده سیدا آنقدر مشکلات و مسائل دارد که تا حل شود سال 1400 نیز هم به پایان رسیده آیا بهتر نبود که اول تمامی مشکلات موجود در سه سامانه اصلی سناد ، دانا و امین حل میشد سپس حضرات نسبت راه اندازی سامانه جدید اقدام می کردند
5-گذری برسیستم آموزش وپرورش در صد سال اخیر نشان می دهد که قبل اینهمه سایت مگر امورات سیستمی چگونه انجام می شد همه چیز مرتب و منظم بود واکثر علما و دانشمندان اخیر این کشور که امروز ما به وجود آنها در همه زمینه های افتخار می کنیم محصول آن است
خاک پای تمامی فرهنگیان
کامگاری و رستگاری شما

 

با سلام خدمت همکار محترم

نظام  متمرکز حاکم بر آموزش و پرورش  ما آسیب بزرگی است که تبعات زیادی برای وزارت داشته است اینکه کار به کاردان سپرده نشود ضربه بزرگی به وزارت و مدارس و بیت المال می زند در وزارت بحث سنجش یکی از مهمترین و  اساسی ترین بحثها می باشد در این مورد باید کلیه کارهای حیطه سنجش به خود سنجش سپرده شود و اختیارات لازم برای هر گونه تغییرات داده شود باید سامانه ها تجمیع شود بودن سناد-دانا-امین-همگام -فاینال-امین و ....چه مفهومی می تواند داشته باشد جز اینکه همکاران را به دردسر انداخته و هزینه وزارت را به باد بدهد چه می شود یک سامانه منسجم داشته باشیم که فردی که از اول ابتدایی وارد سیستم آموزش و پرورش می شود از همان سیستم هم فارغ التحصیل شود مشکل ما نداشتن علم این کار نمی باشد مشکل ما نداشتن ایده واحد می باشد هر فردی مسئول می شود یک سامانه ای راه اندازی می کند و فرد دیگری که جایگزین می شود این سامانه را قبول ندارد و یک سامانه دیگر راه اندازی می کند اگر ما برای هر مسئول یک خط مشی واحد داشته باشیم و آن مسئول خود را موظف به عمل کردن به این خط مشی بداند مشکلی نخواهیم داشت مشکل ما این است که همدیگر را قبول نداریم و همه تلاشمان این هست که تجارب فرد قبلی را نادیده گرفته و خودمان را طلایه دار تغییرات بدانیم تا وقتی افکار عوض نشود همین طور خواهد بود برای سیدا ایکاش از سال قبل استارت کار زده می شد و در از اول مهر در مدارس استارت کار می خورد خوبی سیدا این هست که مشکلاتی که منعکس می شود در اسرع وقت برطرف می شود نامه نانوشته هیچ غلطی ندارد و ما فعلا برای سیدا آزمون خطا را پیش می بریم امید داریم با درایتی که سیدایی ها دارند سال بعد را بی دغدغه شروع بکنیم

۹۹/۱۱/۱۳
نادر سبحانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی