نادر سبحانی معاون اجرایی دبیرستان

محلی برای تبادل افکار با معاونین اجرایی مدارس کل کشور

نادر سبحانی معاون اجرایی دبیرستان

محلی برای تبادل افکار با معاونین اجرایی مدارس کل کشور

نادر سبحانی معاون اجرایی دبیرستان

این سایت به صورت سوال و جواب خواهد بود معاونان اجرایی می توانند مشکلات و تجربیات خود را در این سایت مطرح کرده تا در اولین فرصت به سوالات آنان پاسخ داده شود و تجربیات آنان با نام خود همکار منتشر گردد

بایگانی

۲۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

با سلام خدمت همکاران محترم

 

از آنجایی که به اطلاعات و روال کاری سایر استانها دسترسی ندارم و احتمال اینکه فرمهای اکسل آنها با استان آذربایجان شرقی متفاوت باشد پس

((این مطلب با اولویت استان آذربایجان شرقی منتشر می گردد))

 

در کاردانش برخی دروس به عنوان دروس مهارتی می باشند و این دروس دو نوع می باشند :

-دروس مهارت ارشاد اسلامی

-دروس مهارتی فنی و حرفه ای

 

نحوه تشخیص این دو مهارت: این می باشد که در مقابل کد مهارت ارشاد اسلامی عبارت((ف.ه)) وجود دارد و در کد مهارت فنی و حرفه ای فقط به صورت عددی می باشد و هیچ حرفی به صورت پسوند یا پیشوند ندارد

 

چگونگی ارائه دروس مهارتی دوساله

برخی از دروس مهارتی در طول یکسال تحصیلی ارائه می گردد و برخی در طول دو سالتحصیلی ارائه می گردد بدین صورت که یک مهارت با یک کد واحد در دو سال متوالی ارائه می گردد برای این درسها این درس در هر دو سال برای دانش آموز ارائه می گردد با این تفاوت که در سال اول برای کلیه دانش آموزان وقتی این درس را در سیستم دانا معرفی می کنیم مدل گروه را را ((جاری )) انتخاب می کنیم

انتخاب واحد کاردانش در برنامه دانا توسط همکار صورت می گیرد و از سناد منتقل نمی گردد برای همین منظور از منوی ((سازماندهی و ثبت نام )) وقتی از گزینه((مشخصات درس و گروه)) اقدام می کنیم

و این کد را برای کلاس مورد نظر معرفی می کنیم  در مدل گروه عبارت((جاری )) را انتخاب کرده تا دانش آموزی از دانش آموزان این کلاس از قلم نیفتد


 در سال دوم نیز همین درس را برایش انتخاب خواهیم کرد و در سال دوم در قسمت معرفی درس و گروه کاری به مدل گروه نداریم و مثل سایر دروس به عنوان یک مدل عادی در سیستم معرفی خواهد گشت و نمره ای که از فرمهای اکسل استخراج خواهد شد به عنوان نمره این درس برای دانش آموز درج خواهد گشت.

این دروس مهارتی دارای فرم اکسل می باشد که این فرمها پر خواهد شد و در این فرمها نمره نهایی هر دانش آموز مشخص خواهد شد که این نمرات در ریز نمرات توسط همکار مربوطه وارد شده و به شما تحویل داده خواهد شد .

برخی ویژگی های مهارت ارشاد اسلامی:

-واحد عملی و نظری این دروس مستقل می باشد و قبولی یا مردودی در یکی در دیگری تاثیری ندارد.

-حدنصاب قبولی در واحد نظری 10 و در واحد عملی 14 می باشد.

 

برخی ویژگی های مهارت فنی و حرفه ای:

-شرط قبولی برای این دروس اعم از نظری یا عملی 14 می باشد.

-اخذ آزمون عملی منوط به کسب نمره 50 در آزمون کتبی می باشد و تا زمانی که دانش آموز در آزمون کتبی نمره 50 کسب ننماید از این فرد آزمون عملی به حساب نمی آید

-اگر فردی در آزمون کتبی 50 یا بیشتر کسب کرد ولی در آزمون عملی نمره کمتر از 70 بدست بیاورد نمره کتبی به مدت یکسال محفوظ می باشد و در این یکسال هر بار دانش آموز آزمون عملی داد نمره کتبی قبلی از وی پذیرفته است و نیازی به اخذ آزمون کتبی به مدت یکسال نمی باشد

-- این دروس در برنامه دانا  واحدهای عملی و نظری اش به هم وابسته می باشند به طوریکه برای دانش آموز در دانا یا نمره قبولی وارد می کنیم یا جاری ردی وارد می کنیم

-اگر دانش آموزی نمره کمتر از 14 کسب نماید برای دانش آموزان مربوطه از منوی((ورود نمرات)) گزینه ((ورود نمرات انفرادی)) را اجرا می کنیم با این کار لیست دروس انتخابی دانش آموز مشاهده می گردد در مقابل این درس هم نظری هم عملی  از ((مدل گروه)) عبارت((جاری ردی)) را انتخاب خواهیم کرد

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

همکاران محترم فایل پی دی اف مطالب بالا را می توانید جهت چاپ یا بایگانی با کلیک بر روی عبارت زیر دانلود و استفاده نمایید

 

دانلود فایل پی دی اف

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

فرمهای اکسل هر مهارت به همراه راهنمای پرکردن آنها و شرایط خاص هر کدام به صورت فایلی که توسط استان در اختیار مدارس قرار گرفته است در ادامه جهت دانلود و استفاده همکاران قرار می گیرد این فایل به صورت فشرده می باشد که خود حاوی دو پوشه یکی مربوط به مهارت ارشاد اسلامی و دیگری مربوط به مهارت فنی و حرفه ای می باشد که

در فرمهای اکسل مربوط به فنی و حرفه ای رمز کلیه فرمها((123))‌می باشد 

که در داخل هر پوشه فرمهای اکسل به همراه راهنماهای لازم قرار دارد جهت دانلود روی عبارت زیر کلیک کنید

 

۱۰ نظر ۳۱ فروردين ۹۷ ، ۲۲:۲۲
نادر سبحانی

یا سلام و ضمن سپاس از راهنمایی های بسیار ارزشمند جنابعالی . لطفا  مطالب وراهنمایی را در قالب پی دی اف در یک فولدر جمع بندی نماید برای پرینت و استفاده مناسب در مدرسه.((حمزوی))


با سلام خدمت همکار محترم

نزدیک به یک هفته از مطلب مربوط به ترک تحصیل به پیشنهاد خوب یکی از همکاران مطلب آموزشی که منتشر می کنم در پایانش فایل پی دی اف همان مطلب را جهت دانلود و استفاده همکاران تهیه و قرار می دهم همکاران این فایلهای پی دی اف را می توانند دانلود و در کامپیوتر مدرسه یا خودشان در پوشه مستقلی برای این منظور داشته باشند


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

با سلام وخسته نباشید((پارس آباد))
 موقع ثبت نمرات مستمر برای دروس نهایی پیش دانشگاهی (روزانه )کی هست یعنی باید از اول اردیبهشت تا ده اردیبهشت این مراحل رو انجام داده ونمرات را ثبت کرده و ارسال اطلاعات کنیم  .


با سلام خدمت همکار محترم

سعی کنید در بازه زمانی که منطقه خودتان برای ارسال اطلاعات به فاینال مشخص کرده است نمرات را در اولین فرصت ممکن در سیستم درج و به فاینال ارسال نمایید این بازه زمانی از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت می باشد

همکار محترم از اینکه نام شهر خود را نوشته اید صمیمانه سپاسگزارم


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت: 10:2 توسط:لهراسب محمودیان
سلام جناب اقای سبحانی دانش اموز پایه چهارم انتقالی داریم در سیستم سناد ثبت نام شده ولی در ذریافت سیستم دانا خطایی 1057 می زند خواهشمند است راهنمایی بفرمایید از چهار محال وبختیاری


با سلام خدمت همکار محترم

متاسفانه به علت تغییر شرکت سناد فعلا ساز و کار انتقال اطلاعات از سناد به دانا با خطا روبرو می باشد منتظر تعامل دو شرکت سناد و دانا در این زمینه هستیم وجود چنین خللی در این زمان حساس مایه شرمساری وزارت می باشد

همکار محترم از اینکه نام شهر خود را نوشته اید صمیمانه سپاسگزارم


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت: 0:39 توسط:همکار
ضمن عرض سلام خذمت شما جناب سبحانی ، متاسفانه متوجه شده ام که لیست نمرات یکی از همکاران در نوبت اول در پایه دهم مشکل دارد خواستم دوباره از سیستم برایشان لیست نوبت اول بگیرم اما چون یک دانش آموز انتقالی بعد نوبت اول دارم یک نفر به لیست کلاس اضافه شده لطفا بفرمایید راه حل چیست و چگونه باید لیست نمره بدون اسم دانش آموز جدید بگیرم؟ با تشکر همکار شما در خراسان رضوی


با سلام خدمت همکار محترم

ابتدا از سیستم خود یک ذخیره بگیرید سپس وارد برنامه شده و از منوی سازماندهی و ثبت نام از گزینه مشخصات فردی و پرونده دانش آموز این فرد را انتخاب و و از قسمت اطلاعات آموزشی برایش ترک تحصیل بزن و سپس از منوی نقل و انتقال اطلاعات اصلاح اتوماتیک را بزن سپس ریز نمره مورد نظر را چاپ کنید و اگر کارتان تمام شد ذخیره گرفته را بازیابی نمایید یا از همان مسیر قبلی این فرد را دوباره فعالش نمایید

همکار محترم از اینکه نام شهر خود را نوشته اید صمیمانه سپاسگزارم


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت: 12:0 توسط:امیر حسین
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت: 11:9 توسط:ض - اصفهان
سلام و عرض ارادت

سوال 1: آیا لزومی دارد که دروس مازاد تغییر رشته ای ها را از دانا حذف کنیم ؟

سوال 2 : دروس مازاد دانش آموزان را چگونه در دانا حذف کنیم ؟
سلام جناب سبحانی
درمورد سوال همکارمون باید گفت اگر منظور در شیوه جدیده که باید کددروس مازاد را با کد دروس رشته جدید مطابقت و در صورت یکی بودن از طریق اداره مربوطه تطبیق دهیم مثلا(دانش اموز رشته تجربی زبان فارسی1 را 12گرفته اگه بیاد به کاردانش زبان فارسی 1 مازاد اعلام میشود و در رشته جدیدش همین درس کمبود اعلام می گردد در چنین حالتی این دانش آموز نباید دوباره این درس را بگیرد بلکه با تکمیل فرم تطبیق از طریق اداره جاگزین میگردد ) اما در نظام قبلی از دروس مازاد بعنوان جایگزین کاروزی و دروس اختیاری هم میشود استفاده کرد


با سلام خدمت همکار محترم

نظر تکمیلی همکار محترمان را در مورد دروس مازاد مشاهده می فرمایید از لطف این بزرگوار کمال تشکر و قدردانی را دارم و این وبلاگ منتظر تجربیات ارزنده شما بزرگواران جهت پربار شدن مطالب خود در جهت ارائه خدمات بهتر به همکاران محترم می باشد


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

با سلام. درس کارگاه نوآوری و کارآفرینی از دروس پودمانی در کاردانش می باشد  ولی تا به امروز امکان ورود نمره بصورت پودمانی وجود نداره و ثبت نمره این درس همانند دروس عادی  فعال می باشد لطفا راهنمایی فرمایید. با تشکر ((حاجت پور))
جناب آقای سبحانی با سلام و احترام در پاسخ به سوال آقای حاجت پور
دانا با نگارش 12/6 - دروس پودمانی  - ورود نمرات از طریق لیست کلاسی - انتخاب فصل مورد نظر - ورود نمره مستمر - ورود نمره شایستگی (ضمنا به نظرم ورود نمره به صورت عادی سیستم اجازه نمی دهد ( آزمون انتخابی صحیح نمی باشد )مگر نمره پایانی که این هم باید میانگین نمره 5 فصل خواهد بود و باید منتظر باشیم که آیا سیستم خود این کار را انجام خواهد داد یا به صورت دستی فعلا مشخص نیست اگر دوستان دیگر نظری داشتند ما هم علاقمند یم بیشتر بدانیم)با سپاس فراوان از شما ((اسکندری))


با سلام خدمت همکار محترم
نظر همکار محترمان را در مورد سوال یکی از همکاران مشاهده می فرمایید از لطف این بزرگوار کمال تشکر و قدردانی را دارم و این وبلاگ منتظر تجربیات ارزنده شما بزرگواران جهت پربار شدن مطالب خود در جهت ارائه خدمات بهتر به همکاران محترم می باشد
۰ نظر ۲۹ فروردين ۹۷ ، ۱۷:۵۷
نادر سبحانی

با سلام خدمت همکاران محترم

 بهترین راه برای دریافت نگارش به صورت مستقیم از هلپر مدرسه می باشد و این نگارشها   ویژه مدارسی که به اینترنت یا اینترانت دسترسی ندارند مناسب می باشدو حتما قبل از دریافت هر نگارشی از آخرین اطلاعات خود ذخیره بگیرید


نگارش21/7 متوسطه دوم و 13/1پیش دانشگاهی بر روی سرور قرار گرفت و قابل دانلود و استفاده همکاران محترم می باشد

آخرین تغییرات نگارش برای دبیرستان

رفع مشکل مشاهده سابقه

-  رفع موارد گزارش شده

آخرین تغییرات نگارش برای پیش دانشگاهی

برای پیش دانشگاهی موردی در قسمت آخرین تغییرات نگارش درج نشده است

 امیدوارم با این نگارش مشکل دریافت از سناد رفع شده باشد

 فایل دانلود شده به صورت فشرده و زیپ شده می باشد بعد دانلود از فشردگی خارج و محتویات آن را در داخل پوشه پژوهش که در درایوی که ویندوز نصب شده است و این پوشه پژوهش داخل program file قرار دارد قرار دهید

فیلم آموزشی مربوطه را مشاهده کنید با کلیک روی هر مطلب می توانید آن را دانلود کنید  

حتما بعد از دریافت نگارش بروز آوری و اصلاح حروف را انجام دهید تا تغییرات مودجود در نگارش در سیستم اعمال گردد

 بهترین راه برای دریافت نگارش به صورت مستقیم از هلپر مدرسه می باشد و این نگارشها ویژه مدارسی که به اینترنت یا اینترانت دسترسی ندارند مناسب می باشد جهت دانلود روی عبارات زیر کلیک کنید

 

نگارش21/7 متوسطه دوم و 13/1 پیش دانشگاهی

 

برای دریافت نگارش جدید به صورت آفلاین دو روش وجود دارد

روش اول: یکی از روشها دانلود نگارش جدید می باشد که فایل دانلود شده همیشه به صورت زیپ شده(فشرده) می باشد که کافیه این فایل از فشردگی خارج کرده و محتویات آن را در پوشه program filr داخل پوشه پژوهش و در داخل این پوشه داخل مقطع مربوطه قرار دهید که چگونگی اینکار در فیلم آموزشی زیر نشان داده شده است

  دانلود فیلم آموزشی اعمال نگارش جدید

 

 

یک نکته خیلی مهم قبل از مطالعه روش دوم: نگارشهای جدیدی که بارگذاری می گردد در دبیرستان با نام dana و در راهنمایی با نام rahnemaee ایجاد می گردند من برای اینکه شماره هر نگارش مشخص گردد اینها را تغییر نام داده و بعد از عبارت دانا و راهنمایی شماره نگارش را هم می نویسم مثلا dana20-4 یعنی این نگارش مربوط به دبیرستان و نگارش 20/4 می باشد  در روش دوم مسیر فقط نام های اصلی را قبول می کند و هر گونه تغیر نام قابل دریافت نمی باشد بنابراین قبل از اجرای این مرحله نام نگارش را تغییر داده و شماره را حذف تا عبارت dana و rahnemaee به طور خالی باقی بماند

در روش دوم دریافت نگارش به صورت آفلاین کافیه فایل را دانلود کرده و از فشردگی اصلا خارج ننمایید و این فایل را داخل یک پوشه قرار دهید  سپس از هلپر برنامه از گزینه ((بروز رسانی سیستم)) گزینه ((دریافت و نصب فایل نگارش جدید سیستم مدرسه الکترونیک)) را اجرا نمایید سپس از شما مسیری خواهد خواست شما مسیری که پوشه را ایجاد و فایل را در این پوشه قرار داده بودید انتخاب و روی پوشه کلیک خواهید کرددر شکل زیر من پوشه ای به نام New folder ایجاد کرده ام و نگارش جدید را بدون آنکه از فشردگی خارج کنم داخل این پوشه قرار داده ام

به هیچ وجه وارد پوشه نشده و فقط روی پوشه کلیک خواهید کرد

بعد از انتخاب پوشه ok و سپس ((تایید)) را خواهید زد با این کار نگارش جدید اعمال خواهد شد 

۰ نظر ۲۸ فروردين ۹۷ ، ۱۹:۰۵
نادر سبحانی

با سلام خدمت همکاران محترم

 

                                     نکاتی که قبل از ارسال در نظر بگیریم:::::

 

مدارس کاردانش چون امتحان نهایی ندارند نیازی به فاینال ندارند

مدارس روزانه ای که امسال پیش دانشگاهی دارند این کار را انجام خواهند داد

مشخصات دانش آموزان را چک کرده و اگر مغایرتی وجود داشته باشد اصلاح کنیم

به هیچ وجه بجای دانش آموز انتخاب واحد نکنیم انتخاب واحد توسط خود دانش آموز و با اطلاع خودش باشد فقط ما وی را راهنمایی خواهیم کرد و اصول تبصره را برایش توضیح خواهیم داد و انتخاب واحد اصلی بر عهده خودش خواهیم گذاشت

همکارانی که در مدارس بزرگسال  مشغول فعالیت هستند انتخاب واحد دانش آموزان را چک کرده برای دروسی که به صورت حضوری ارائه شده است نمرات مستمر را وارد کرده و از صحت آنها اطمینان حاصل نمایند و همچنین همکاران کلیه مدارس بخشنامه تبصره دروس را برای دانش آموزان در نظر بگیرند تا حقی از آنها ضایع نگردد

اگر دانش آموز منتقلی دارید از انتقال سوابق سالهای قبل اطمینان حاصل کنید

در مدارس بزرگسال انتخاب واحد از روی کارنامه کلی صورت گیرد تا اشتباها درسی که قبول شده است دوباره انتخاب واحد نگردد

کلیه نمرات مستمر را وارد کرده و اطمینان حاصل کنیم که نمره وارد نشده ای باقی نمانده است

 

(حتما به یاد داشته باشید که بخشنامه تبصره ویژه دانش آموزانی هست که در سالتحصیلی 91-90 پایه اول دبیرستان را خوانده اند و برای قبل آنها شامل نمی شود و برای آنها فقط دو درس نهایی را شامل می شود)

                             

خلاصه آیین نامه تبصره دوره متوسطه و پیش دانشگاهی

در متوسطه هر دانش آموز در چهار درس که آخرین نمره سالانه اخذ شده بالای هفت باشد می تواند به تبصره نگه دارد که این قانون برای دروسی می باشد که نمره قبولی در این ماده درسی 10 باشد برای برخی دروس فنی که نمره قبولی 12 می باشد مستثنی از این بخشنامه می باشد و این دروس به تبصره گذاشته نمی شوند در دوره کاردانش چون امتحان نهایی وجود ندارد هر چهار درس داخلی ولی برای متوسطه نظری و فنی دو درس داخلی و دو درس نهایی به شرط داشتن شرایط تبصره به تبصره گذاشته می شود و برای پیش دانشگاهی فقط یک درس می تواند به عنوان تبصره نگه داشت 

 

                                   چگونگی ارسال اطلاعات به سیستم فاینال

 

در هنگام ورود به برنامه ((رمز ورود به سایت)) و همچنین برای مدارس پیش دانشگاهی کد مدرسه اصلی متوسطه استفاده در سناد را بنویسید و وارد برنامه شوید

برای ارسال اطلاعات در برنامه پیش دانشگاهی از منوی ((نقل و انتقال اطلاعات)) و از منوی((ارسال اطلاعات به سیستم مکانیزه امتحانات نهایی تحت وب)) و در برنامه دبیرستان از منوی ((نقل و انتقال سروری )) گزینه (( ارسال اطلاعات به سامانه برگزاری امتحانات نهایی))  را انتخاب کنید

ابتدا دوره مورد نظر را خواسته و شما برای مدارس روزانه ضمن سال 97-96 و برای مدارس بزرگسال و راه دور دوره نیم سال دوم  97-96 را انتخاب خواهید کرد

سپس مسیری از شما برای ایجاد فایل درخواست کرده و شما مسیری را برای ذخیره مشخص خواهید کرد بعد از این کار فایل در مسیر دلخواه ذخیره خواهد شد و لیست دانش آموزان جهت بازبینی و کنترل نمایش داده خواهد شد اگر مشکلی نداشته باشد در مسیر دلخواهتان فایلی با عنوان Dana to web final با کد منطقه و کد مدرسه ایجاد خواهد شد 

یک نکته:در اینجا که لیست دانش آموزان ارسال شده به فاینال به همراه دروس انتخابی مشاهده می گردد اگر فردی درس نهایی نداشته باشد به فاینال ارسال نمی گردد و اگر فردی هم درس داخلی و هم درس نهایی داشته باشد فقط دروس نهایی به فاینال ارسال خواهد گشت

 

سپس به سامانه فاینال   وارد می شویم  معمولا مناطق برای کلیه مدارس رمز واحدی در نظر می گیرند که

هر همکار باید بعد از ورود به فاینال اولین کاری که باید بکند تغییر رمز می باشد

چون هر گونه دخل و تصرفی در اطلاعات متوجه همکار خواهد شد برای اینکار از منوی ((کاربران)) گزینه ((ویرایش اطلاعات کاربر)) را اجرا خواهیم کرد و در صفحه باز شده رمز قبلی و سپس رمز جدید را نوشته و ذخیره خواهیم کرد

 

 

سپس  از منوی مدرسه اولین گزینه ارسال اطلاعات مدرسه به منطقه را انتخاب خواهید کرد

 

با زدن این گزینه مسیری که قبلا فایل را ذخیره کرده بودید انتخاب خواهید کرد با زدن گزینه Browes مسیر را مشخص خواهید کرد و روی فایل مورد نظر کلیک کرده و در پایین روی گزینهopen کلیک کرده و در بالا گزینه ((ذخیره ))را خواهید زد با این کار اطلاعات مدرسه به سیستم فاینال انتقال پیدا خواهد کرد

 

 

بعد از این کار اسامی دانش آموزان در فاینال مشاهده خواهد گشت که در مقابل هر دانش آموز گزینه مشاهده وجود دارد با انتخاب این کلید دروس هر دانش آموز جهت کنترل قابا مشاهده خواهد بود

 

با این کار ارسال اطلاعات شرکت کنندگان نهایی پایان می پذیرد و منتظر خواهیم ماند تا منطقه حوزه بندی و تخصیص شماره صندلی را انجام دهد و هر زمان اطلاع دادند که کارت ورود به جلسه و ریز نمرات و آلبوم عکس از فاینال قابل دریافت می باشد به فاینال رفته و این موارد چاپ خواهیم کرد.

تا زمانیکه منطقه فاینال را نبسته است و شما در این مدت می توانید تغییراتی در  اطلاعات خود بدهید مثلا فردی مراجعه کند و بخواهد در امتحانات شرکت نماید یا درسی از دروس را حذف یا اضافه نماید که این موارد تا قبل از بسته شدن فاینال توسط اداره قابل انجام خواهد بود ولی اگر فاینال توسط منطقه بسته شود انجام این موارد مستلزم درخواست می باشد



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

همکاران محترم جهت تهیه نسخه چاپی و پرینت گرفتن از این مطلب می توانید فایل پی دی اف این مطلب را دانلود و استفاده نمایید جهت دانلود روی عبارت زیر کلیک کنید


۲ نظر ۲۸ فروردين ۹۷ ، ۱۹:۰۰
نادر سبحانی
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت: 10:50 توسط:ض - اصفهان
با سلام و عرض تشکر از پاسخگویی به موقع و دقیق حضرتعالی

اگر امکان دارد ، نحوه ارسال نمرات مستمر نهایی به سامانه فاینال را توضیح دهید .

ممنون


با سلام خدمت همکار محترم

مطلب مربوطه امروز منتشر می کنم

همکار محترم از اینکه نام شهر خود را نوشته اید صمیمانه سپاسگزارم


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت: 15:37 توسط:جعفری
سلام آقای سبحانی خسته نباشین، میشه در مورد تغییر رشته پایه دهم توضیح بدین، دانش آموزی که به شاخه ی دیگه تغییر رشته میده، و مدرسه اش چون هنرستان بوده و دانش آموز رو به مدرسه دیگه جهت اخذ امتحان معرفی کرده، نمرات دروس تغییر رشته رو باید همون مدرسه اصلی (هنرستان) ثبت میکرد؟


با سلام خدمت همکار محترم

مطلب مربوط به تغییر رشته در چند روز آینده منتشر خواهد شد اگر دانش آموزی به عنوان مهمان به مدرسه دیگری معرفی می گردد نمرات از آن مدرسه آورده و شما در سیستم وارد خواهید کرد


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت: 11:36 توسط:زمانی از اصفهان
با سلام خدمت همکار عزیز جناب آقای سبحانی و تشکر ویزه از اینکه مطالبی مفید ارائه می نمایید .
دانش اموزی بعد از امتحانات نوبت اول به مدرسه ما منتقل شده است تمام کارهای انتقال در سناد انجام گرفته ولی هنگامی که اطلاعات را از سناد به دانا منتقل می کنیم در دریافت از سناد خطای 1057می زند و اطلاعات دریافت نمی شود .لطفا راهنمایی فرمایید .با تشکر


با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما بزرگوار .
دانش آموز پیش دانشگاهی انتقالی رشته انسانی از مدرسه دیگر در این موقع از سال دارم و تمام مراحل انتقال را در سناد انجام و از طریق رمز انتقال در دانا نیز دریافت شد . طبق روال اطلاعات شناسنامه ای کامل دریافت و انتخاب واحد  و نمرات در سیستم دانا ثبت نشد . آیا باز هم نمرات نوبت اولش باید بصورت دستی در دانا وارد شود و انتخاب واحد هم برایش صورت گیرد؟
در سامانه سناد ،کاری غیر از ثبت درخواست انتقال نباید صورت گیرد ؟ چون در گزینه ثبت نام با پیغام خطا مواجه که دانش آموز در مدرسه ... ثبت نام شده .
ممنون و متشکر از همکاری شما جناب آقای سبحانی .((م -ب گیلان املش))


با سلام خدمت همکاران محترم

با توجه به تغییر شرکت سناد در دریافت اطلاعات از سناد به دانا مشکلاتی وجود دارد در مورد چنین دانش آموزانی از مدرسه قبلی کد انتقال بگیرید اگر دانش آموز پیش دانشگاهی هست برایش انتخاب واحد و نمرات را به صورت انفرادی انجام دهید و اگر دانش آموز پایه دهم یا یازدهم است در کد انتقال احتمالا انتخاب واحد منتقل نشود و از سناد هم فعلا امکان پذیر نمی باشد برای این افراد هم با نگارش 16/2 انتخاب واحد انجام داده و نمرات را به صورت انفرادی وارد نمایید

همکاران محترم از اینکه نام شهر خود را نوشته اید صمیمانه سپاسگزارم


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت: 11:9 توسط:ض - اصفهان
سلام و عرض ارادت

سوال 1: آیا لزومی دارد که دروس مازاد تغییر رشته ای ها را از دانا حذف کنیم ؟

سوال 2 : دروس مازاد دانش آموزان را چگونه در دانا حذف کنیم ؟

بسیار ممنون


با سلام خدمت همکار محترم

از سابقه تحصیلی هیچ دانش آموزی هیچ درسی را حذف ننمایید برای دروس از منوی سازماندهی و ثبت نام از گزینه مشخصات فردی و پرونده دانش آموز این دروس را در منوی دروس مازاد قرار دهید

همکار محترم از اینکه نام شهر خود را نوشته اید صمیمانه سپاسگزارم


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت: 8:19 توسط:نقشی از بروجرد
با سلام واحترام
سوال : بعد عوض کردن ویندوز سیستم چه مراحلی رابرای نصب وراه اندازی دوباره دانا باید طی کرد وچه نرم افزارهایی را باید نصب کرد. سپاس


با سلام خدمت همکار محترم

در برنامه خام دانا کلیه نرم افزارهای مورد نیاز وجود دارد و با نصب دانا کلیه برنامه های موجود در پوشه خوبخود نصب می شوند

همکار محترم از اینکه نام شهر خود را نوشته اید صمیمانه سپاسگزارم


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت: 7:53 توسط:علی
سلام ووقت بخیر
دانش آموزسال یازدهم سال قبل دهم ازریاضی به تجربی تغییررشتع داده بود الان درکارنامه کلی فیزیک کمبودمیزند بایدچکارکنم ؟


با سلام خدمت همکار محترم

این دروس باید تطبیق برای رشته جدید بخورد تا از حالت کمبود خارج شود


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

با سلام. درس کارگاه نوآوری و کارآفرینی از دروس پودمانی در کاردانش می باشد  ولی تا به امروز امکان ورود نمره بصورت پودمانی وجود نداره و ثبت نمره این درس همانند دروس عادی  فعال می باشد لطفا راهنمایی فرمایید. با تشکر ((حاجت پور))


با سلام خدمت همکار محترم

این مشکلات باید به اداره و آنها نیز به شرکت پژوهش اطلاع داده تا در نگارشهای بعدی اصلاحات لازم صورت گیرد

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

با سلام و سپاس از راهنمایی های شما  برادر بزگوار و آرزوی توفیق روز افزون برای شما یک سوال داشتم با توجه به اعتبار شش ماه گواهینامه موقت نیاز است که این گواهینامه در پرونده پیش دانشگاهی و فارغ التحصیلان پیش دانشگاهی قرار گیرد((عبدالعلی قنبری))


با سلام خدمت همکار محترم

نیازی به این کار نمی باشد چون بعد از اتمام تاریخ قید شده این مدرک از درجه اعتبار ساقط می گردد
۰ نظر ۲۸ فروردين ۹۷ ، ۱۸:۴۳
نادر سبحانی

با سلام خدمت همکاران محترم

آیین نامه های آموزشی دوره ابتدایی و  اول  متوسطه و همچنین جدیدترین آیین نامه آموزشی متوسطه دوم  و بزرگسالان نظام جدید  به همراه آیین نامه کمیسیون خاص و بخشنامه تغییر رشته  و آیین نامه رسیدگی به تخلفات تحصیلی  و تخلفات امتحانی و نحوه برخورد با متخلفین جهت دانلود و استفاده همکاران منتشر می گردد جهت دانلود مطلب مورد نظر روی عبارت مورد نظر خود کلیک کنید

 

دانلود آیین نامه جدید آموزشی متوسطه دوم(دهم-یازدهم دوزادهم)

 

دانلود آیین نامه آموزشی راهنمایی(متوسطه اول)

 

دانلود آیین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی توصیفی(ابتدایی)

 

دانلود آیین نامه جدید آموزشی بزرگسالان نظام جدید

 

دانلود  آیین نامه کمیسیون خاص

 

دانلود آیین نامه رسیدگی به تخلفات تحصیلی

 

دانلود شیوه نامه تغییر رشته

 

از سیر تا پیاز هر چی که در مورد امحا می خواهید بدانید در این فایل موجود هست بخشنامه ها و فرمهای امحا مدارک جهت دانلود و استفاده همکاران در وبلاگ منتشر می گردد این فایل به صورت فشرده می باشد و حاوی قوانین و بخشنامه ها و فرمها و چگونگی امحا مدارک اداره و مدارس می باشد شاید برخی قسمتهای این مطلب به درد شما نخورد ولی ما کل فایل را منتشر می کنیم و هر قسمتی مورد نیاز شما بود را استفاده نمایید این فایل به صورت فشرده می باشد بعد از دانلود آن را از فشردگی خارج کرده و استفاده نمایید محتویات فایل در قالب پی دی اف و word و tif می باشد جهت دانلود فایل مربوطه روی عبارت زیر کلیک کنید

 

دانلود بخشنامه و فرمهای امحا مدارک

 

یک نکته:بخشنامه امحا از نظر تعداد صفحات زیاد می باشد در ادامه خلاصه بازه زمانی مورد نیاز مدارس در یک صفحه به صورت فایل پی دی اف جهت استفاده همکاران تهیه گشته است جهت دانلود روی عبارت زیر کلیک کنید

 

دانلود خلاصه بخشنامه امحا مدارک

 

در ادامه انواع تخلفات امتحانی و نحوه برخورد با متخلفین جهت استفاده همکاران در وبلاگ قرار می گیرد جهت دانلود روی عبارت زیر کلیک کنید

 

دانلود انواع تخلفات امتحانی

همچنین آیین نامه های مربوط به نظام قبلی که امکان دارد مورد نیاز همکاری باشد در ادامه جهت دانلود منتشر می گردد

 

دانلود آیین نامه آموزشی دبیرستان(متوسطه دوم)

 

دانلود آیین نامه متوسطه بزرگسالان

 

دانلود آیین نامه پیش دانشگاهی بزرگسالان

۰ نظر ۲۷ فروردين ۹۷ ، ۱۸:۳۳
نادر سبحانی

با سلام خدمت همکاران محترم

دیماه برای مدارس فنی روزانه در دانا آخرین دوره ای بود که برگزار می گشت با پایان یافتن این دوره عملا مدارس فنی روزانه در دانا کاری نخواهند داشت و فقط دانش آموزانی که تا دیماه موفق به فارغ التحصیلی نگشته اند انتقال گرفته و به مدارس بزرگسال خواهند رفت همکاران محترم در برنامه دانا قبل از دادن کد انتقال یک نکته را مد نظر بگیرند و اینکه دوره دیماه و کلیه دوره های قبل از آن را بسته و سپس اقدام به دادن کد انتقال نمایند اگر این دوره ها بسته شود عملا دوره باز و فعالی در دانا نخواهد ماند در برخی موارد موقع دادن کد انتقال سیستم خطا می گیرد برای رفع این مورد همکاران در دانا دوره ضمن سال 97-96 را از منوی سازماندهی و ثبت نام گزینه عملیات شروع سالتحصیلی فعال نمایند با این کار در دانا یک دوره فعال باقی خواهد ماند اگر همکاران این دوره را باز کرده و موقع ورود تیک روتین را زده و آخرین نگارش را دریافت و بروز آوری کرده باشند هنگام دادن کد انتقال به مشکل برنخواهند خورد و با این کار کلیه سوابق تحصیلی دانش آموز منتقل خواهد شد
۰ نظر ۲۷ فروردين ۹۷ ، ۱۸:۱۵
نادر سبحانی
دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت: 12:52 توسط:ض - اصفهان
با سلام وعرض ادب و احترام و تشکر

دانش آموزی در سال قبل ، پایه دهم هنرستان بوده و چند درس را افتاده و امسال به دبیرستانی رفته و دوباره پایه دهم را ( البته رشته ادبیات ) می خواند . گویا تغییر رشته داده ولی در هیچ امتحان تغییر رشته شرکت نکرده است .
سوال : آیا چنین چیزی امکان دارد؟


با سلام خدمت همکار محترم

تغییر رشته دو حالت دارد یکی تغییر رشته با تکرار پایه(بین شاخه ای مثلا نظری به فنی) و دیگری تغییر رشته به پایه بالاتر (از دهم به یازدهم) می باشد که در حالت اول که تکرار پایه است نیازی به امتحان تغییر رشته نمی باشد

همکار محترم از اینکه نام شهر خود را نوشته اید صمیمانه سپاسگزارم
۰ نظر ۲۷ فروردين ۹۷ ، ۱۸:۰۹
نادر سبحانی

با سلام خدمت همکاران محترم

در این مطلب قصد داریم تغییر رمز برنامه های دانش آموزی و در صورت فراموشی رمز داده شده چگونگی بازیابی آن را آموزش بدهیم

 

تغییر رمز برنامه های دانش آموزی(توصیفی-راهنمایی-دانا)

معمولا رمزهای برنامه دانا به صورت پیش فرض عدد یک می باشد اگر قصد تغییر آن را دارید از منوی((تسهیلات)) گزینه((معرفی کاربران سیستم )) را اجرا کنید در صفحه باز شده در وسط روی عبارت((admin)) کلیک کنید و در صفحه باز شده رمز را تغییر دهید

 

 

 

ایجاد شناسه کاربری دوم در برنامه مدارس

در برخی موارد می خواهید افرادی که با برنامه دانا کار کنند بیش از یک نفر باشد و به او هم اختیارات محدودی بدهید و در زمانیکه شما در مدرسه نیستید یا سرتان شلوغ باشد به شما کمک کند شما برای این کار برای این فرد شناسه کاربری ایجاد خواهید کرد و حدود و اختیارات او را مشخص خواهید کرد وقتی این فرد با رمز خودش وارد برنامه دانا شد در حیطه اختیاراتی که برایش مشخص کرده اید در دانا کار خواهد کرد و بقیه منوها برای او غیر فعال خواهد بود برای اینکار منوی((تسهیلات)) گزینه((معرفی کاربران سیستم )) را اجرا کنید در صفحه باز شده روی عبارت((کاربران)) کلیک راست کرده و روی((کاربر جدید)) کلیک کنید

 

در صفحه باز شده در مقابل ((شناسه)) نام کاربری معرفی کنید شناسه کاربری برنامه های دانا((admin)) هست اینجا شما بجز این نام یک نام دیگر انتخاب کنید و رمز دلخواه به او بدهید از کادر زیر جلوی هر کدام از عملیاتها تیک بزنید این فرد فقط اجرای آنها را در برنامه قادر خواهد بود و جلوی عملیاتهایی که تیک نخورده است این فرد منوها را نخواهد توانست اجرا بکنید در  اینجا من شناسنه کاربری((modir)) ایجاد کرده ام و رمز 21 برایش داده ام و فقط به اجازه منوهای چاپ و صدور کارنامه و نقل و انتقال سروری را داده ام این همکار با این شناسه و این رمز وارد برنامه می شود و فقط این مورد می تواند اجرا نماید

 

وقتی این فرد می خواهد وارد برنامه دانا شود با شناسه کاربری و رمز خود خواهد توانست وارد برنامه شود و باید هنگام ورود شناسه کاربری که ((admin)) هست به شناسه ای که شما برایش تعریف کرده اید تغییر داده و با رمزی که بهش داده اید را وارد کند تا بتواند وارد برنامه شود

 

 

چگونگی بازیابی رمز فراموش شده

در برخی موارد رمز داده شده به برنامه های دانش آموزی را فراموش می کنیم برای بازیابی این رمز از برنامه اکسل استفاده خواهیم کرد 

برای این منظور اکسل را باز کرده و از منوی((Data )) از گزینه (( From other sources ))  گزینه(( From SQL server )) را انتخاب نمایید در صفحه باز شده در مقابل(( server name)) نام پایگاه ایجاد شده توسط هلپر را تایپ نمایید

 

برای اینکه نام پایگاه ایجاد شده را بفمهید به هلپر مدرسه رفته و منوی پایگاه اطلاعاتی را اجرا کرده و روی ((تنظیم اولیه پایگاه داده های سیستم مدرسه الکترونیک)) کلیک کنید

در مرحله بعدی صفحه ای باز خواهد شد که مقابل((تنظیم پایگاه اطلاعاتی روی این ماشین)) تیک زده و ادامه خواهید زد

در مرحله نام پایگاه را مشاهده خواهید کرد

این نام قابل کپی کردن نمی باشد بنابراین این نام را یادداشت کرده و در اکسل در مقابل((server name )) خواهید نوشت

 

یک نکته:در اینجا سیستم روی اسلش(\) حساس است در کامپیوتر دو نو اسلش

((     -       /      )) داریم که باید در نوشتن این قسمت دقت کنید .

 

در مرحله بعدی از منوی بالا کد مدرسه را پیدا کرده و از کادر پایین عبارت((user)) را انتخاب کرده و روی ((finish)) کلیک می کنیم

در مرحله بعدی روی ((ok)) کلیک کرده در این هنگام رمز برنامه را نشان خواهد داد



همکاران محترم اگر نیاز به چاپ این مطلب جهت مطالعه دارید می توانید فایل پی دی اف این مطلب را دانلود و استفاده نمایید جهت دانلود این مطلب روی عبارت زیر کلیک کنید




دانلود مطلب  تغییر رمز برنامه های دانش آموزی و بازیابی رمزهای فراموش شده
۱ نظر ۲۶ فروردين ۹۷ ، ۱۸:۵۸
نادر سبحانی

سلام و عیدتان مبارک در بررسی لیست یا ورود نمرات پودمانی سیستم خطای sql میدهد و سیستم توسط مهندس نرم افزار بررسی شد sql سال 2005 دارد و مشکلی هم نداشت راهنمایی فرمایید((راهپیما))


با سلام خدمت همکار محترم

هنگام ورود به دانا تیک روتین را بزنید و وارد برنامه شوید در اینصورت خطایی نخواهد داد اگر باز همان خطا را داد از برنامه ذخیره گرفته و کل برنامه را حذف و دوباره نصب نمایید


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت: 17:45 توسط:JAFARI
سلام آقای سبحانی، خسته نباشین، ببخشید سناد بزرگسالان که غیر فعاله و دانش آموزا به دانا منتقل نشدن، برا ثبت نامشون تو دانا راهی هست، چیکار باید بکنیم؟ ممنون میشم راهنمایی کنین.


با سلام خدمت همکار محترم

کارهای سناد از شرکت پرگون به شرکت جدیدی واگذار شده است و هنوز این شرکت استارت کارکردن نرمال را نزده است در این وقت سالتحصیلی تغییر شرکت پیمانکار چیزی جز حماقت مسئولین را نمی رساند شما بی خود دلهره به خرج ندهید هر مورقع درست شد شما اقدام می کنید فقط کارهای ضروری مثل ورود نمرات مستمر و انتخاب واحد و چیزهایی که در مطلب قبلی اشاره کرده ام را انجام دهید و منتظر راه اندازی سناد باشید
۰ نظر ۲۶ فروردين ۹۷ ، ۱۸:۱۰
نادر سبحانی

۰ نظر ۲۴ فروردين ۹۷ ، ۱۷:۲۲
نادر سبحانی

با سلام خدمت همکاران محترم

یکی از مسائلی که بیشتر همکاران در مورد آن دچار اشتباه می گردند اعمال ترک تحصیل می باشد بنابراین نکاتی در مورد چگونگی اعمال ترک تحصیلی در فواصل زمانی مختلف جهت اطلاع همکاران منتشر می گردد .

اعمال ترک تحصیلی در سه بازه زمانی قابل بررسی می باشد 1- قبل از پلمپ دفتر آمار2- بعد از پلمپ دفتر آمارو قبل از شروع امتحانات نوبت اول3- بعد از شروع امتحانات نوبت اول

برای اینکه مطالب هر مقطع باعث برداشت اشتباه در مورد مقطع دیگر نشود این مطلب در سه مطلب مجزا در مورد دوره متوسطه اول(راهنمایی)- پیش دانشگاهی و دوره متوسطه دوم نظام جدید ارائه می گردد

 دوره نظام جدید آموزش متوسطه(دهم-یازدهم-دوازدهم)

 

ترک تحصیل قبل از نوبت اول پایه های دهم-یازدهم-دوزادهم

 اگر دانش آموزی در فاصله زمانی مهر تا آبانماه که دفتر آمار پلمپ نشده است و در سناد منوی ((عملیات آزادسازی)) فعال می باشد و عملیات تغذیه از سناد به دانا صورت نگرفته است ترک تحصیل کند این فرد از سناد آزاد سازی خواهد شد بدیهی است اگر تغذیه به دانا صورت گیرد این فرد به دانا منتقل نخواهد شد ولی اگر ترک تحصیل این فرد قبل از امتحانات زمانی صورت گرفت که دفتر آمار پلمپ شده است و در سناد نیز عملیات آزاد سازی غیر فعال گشته است برای کلیه دانش آموزان دهم-یازدهم-دوازدهم با وجود نمره ارزشیابی مستمر ترک تحصیل زده خواهد شد و کارنامه با ذکر ترک تحصیلی صادر می شود این افراد سال بعد اگر قصد ادامه تحصیل داشته باشند در همان پایه فعلی به شرط داشتن شرایط آن پایه  ثبت نام و ادامه تحصیل خواهند داد(ماده 77)

ترک تحصیل بعد از امتحانات نوبت اول و قبل از امتحانات نوبت دوم ویژه پایه دهم

اگر دانش آموز پایه دهم قبل از امتحانات نوبت دوم ترک تحصیل کند بازهم برایش ترک تحصیل زده می شود و این فرد سال بعد می تواند در همان پایه به شرط داشتن شرایط آن پایه ثبت نام کند (تبصره1ماده 77) برای مواردی که نیاز به ترک تحصیل در دانا و سناد هست به روش زیر عمل می گردد

نحوه ترک تحصیل زدن در دانا

برای ترک تحصیل زدن از منوی ((مشخصات فردی و پرونده دانش آموز)) از منوی ((مشخصات فردی و پرونده دانش آموز)) این فرد را انتخاب کرده و از قسمت((اطلاعات آموزشی)) از تغییر وضعیت ((ترک تحصیل)) را انتخاب خواهیم کرد

 

بعد از زدن ترک تحصیل در دانا از منوی ((نقل و انتقال اطلاعات)) گزینه(( اصلاح اتوماتیک وضعیت دانش آموزان ترک تحصیل کرده انتقال ....)) را اجرا می کنیم

اعمال ترک تحصیل در سناد

برای فردی که در برنامه دانش آموزی ترک تحصیل زده می شود در سناد هم باید ترک تحصیل زده شود برای این کار در سناد از منوی ((مدیریت دانش آموزان)) گزینه((لیست دانش آموزان)) را اجرا می کنیم و فرد مورد نظر را پیدا کرده و در مقابلش از منوی((تغییر وضعیت)) گزینه((ثبت ترک تحصیل )) را اجرا می کنیم در صفحه مشاهده شده موارد خواسته شده را اجرا می کنیم و ((ثبت)) را می زنیم

بعد از این کار در دفتر آمار مدرسه جلوی این فرد تاریخ ترک تحصیل را با خودکار مشکی نوشته و مهر و امضا می نماییم و در فرم انسداد دفتر آمار در ستون ترک تحصیل این را ذکر می کنیم

ترک تحصیل بعد از امتحانات نوبت اول برای پایه های یازدهم و دوزادهم

اگر دانش آموز پایه یازدهم یا دوازدهم بعد از امتحانات نوبت اول ترک تحصیل کند برایش ترک تحصیل نمی توان زد و برای کلیه نمرات مستمر و کتبی نوبت دوم غیبت زده خواهد شد دانش آموزان پایه های یازدهم در سال تحصیلی بعد با رعایت شرایط پیش نیاز دروس در پایه دوزادهم تحصیل خواهند نمود (تبصره 2 ماده77) و دانش آموزان پایه دوزادهم در امتحانات شهریور یا دیماه همان مدرسه یا سال بعد در یکی از مدارس بزرگسال یا از راه دور ادامه تحصیل خواهند داد (تبصره 3 ماده 77)

ترک تحصیل فنی

ترک تحصیل پایه های دهم-یازدهم-دوازدهم فنی همانند مطلب بالا می باشد با این تفاوت که فنی ها برنامه دانا ندارند و کلیه مراحل در سناد صورت خواهد گرفت

پس دانش آموزان پایه دهم -یازدهم -دوزادهم اگر قبل از نوبت اول ترک تحصیل کنند برایشان ترک تحصیل زده می شود و اینها سال بعد تکرار پایه به شرط داشتن شرایط آن پایه خواهند داشت و بعد از ترک تحصیل زدن برای اینکه اسامی این افراد در لیست نمرات مشاهده نشود این افراد را از لیست آن کلاس حذف کنید.

برای پایه دهم اگر قبل از نوبت دوم ترک تحصیل صورت گیرد صرفا ترک تحصیل زده خواهد شد و امکان خروج از کلاس به سبب داشتن نمرات نوبت اول وجود نخواهد داشت ولی این فرد سال بعد به شرط داشتن شرایط پایه دهم می تواند در همان پایه ثبت نام و ادامه تحصیل نماید.

برای پایه های یازدهم و دوازدهم اگر بعد از نوبت اول ترک تحصیل نمایند برای کلیه نمرات مستمر و کتبی نوبت دوم غیبت درج خواهد شد

 

 دوره پیش دانشگاهی

 

 ترک تحصیل قبل از پلمپ دفتر آمار

 ابتدا این فرد در سناد آزاد سازی می کنیم و دوباره از سناد دفتر آمار تهیه می کنیم و در برنامه دانا در  پیش دانشگاهی اگر تا مرحله انتخاب واحد پیش رفته ایم

در گام اول  انتخاب واحد فرد را حذف می کنیم

در گام دوم  از منوی مشاهده افراد ثبت نام شده و ابطال ثبت نام ثبت نام این فرد ابطال می کنیم

در گام سوم از منوی مشخصات فردی و پرونده دانش آموز این فرد انتخاب کرده و از دانا حذفش می کنیم 

 

ترک تحصیل بعد از پلمپ دفتر آمار و قبل از امتحانات نوبت اول

اگر دانش آموزی بعد از پلمپ دفتر آمار و قبل از امتحانات نوبت اول ترک تحصیل کند در برنامه دانای پیش دانشگاهی برایش ترک تحصیل زده و سپس از منوی نقل و انتقالات منوی اصلاح اتوماتیک را اجرا کرده تا کارنامه و دفتر امتحانات باعبارت((ترک تحصیل)) برای این فرد چاپ گردد و در دفتر آمار تاریخ ترک تحصیل این فرد جلوی اسمش با خودکار مشکی نوشته و مهر و امضا می گردد

 

اعمال ترک تحصیل در سناد

برای فردی که در برنامه دانش آموزی ترک تحصیل زده می شود در سناد هم باید ترک تحصیل زده شود برای این کار در سناد از منوی ((مدیریت دانش آموزان)) گزینه((لیست دانش آموزان)) را اجرا می کنیم و فرد مورد نظر را پیدا کرده و در مقابلش از منوی((تغییر وضعیت)) گزینه((ثبت ترک تحصیل )) را اجرا می کنیم در صفحه مشاهده شده موارد خواسته شده را اجرا می کنیم و ((ثبت)) را می زنیم

بعد از این کار در دفتر آمار مدرسه جلوی این فرد تاریخ ترک تحصیل را با خودکار مشکی نوشته و مهر و امضا می نماییم و در فرم انسداد دفتر آمار در ستون ترک تحصیل این را ذکر می کنیم

ترک تحصیل بعد از امتحانات نوبت اول

اگر دانش آموزی بعد از امتحانات نوبت اول ترک تحصیل کند برایش ترک تحصیل منظور نمی گردد برای دانش آموزان دوره ضمن سال پیش دانشگاهی برای نمرات کتبی و مستمر نوبت دوم و برای دروسی از نوبت اول که امتحان نداده است غیبت وارد کرده و بعد از اتمام دوره ضمن سال و شروع دوره تابستان در صورت تکرار برایش ترک تحصیل زده می شود

 

دوره متــــــــــــــوســـــــــــــــــــــــطه اول (راهــــــــــــنمــــــــــــــــــــایی)

 ترک تحصیل قبل از پلمپ دفتر آمار

اگر دانش آموزی قبل از نوبت اول و قبل از اینکه دفتر آمار پلمپ گردد ترک تحصیل کند از سناد آزاد سازی شده  و در برنامه مدرسه در برنامه راهنمایی اگر فرد ثبت نام و کلاس بندی شده باشد ابتدا از کلاس بندی حذف و سپس از منوی سازماندهی و ثبت نام از منوی مشاهده افراد ثبت نام و ابطال ثبت نام این فرد انتخاب کرده و ثبت نام این فرد ابطال کرده و سپس از منوی مشخصات فردی و پرونده برایش ترک تحصیل می زنیم و اگر این فرد فاقد سابقه در مدرسه باشد برای پایه هفتم از منوی مشخصات فردی و پرونده دانش آموز این فرد انتخاب و حذف می کنیم ولی برای پایه هشتم و نهم امکان حذف وجود ندارد و برایش ترک تحصیل می زنیم.و از سناد دوباره دفتر آمار را تهیه می کنیم

 ترک تحصیل بعد از پلمپ دفتر آمار و قبل از امتحانات نوبت اول

اگر دانش آموزی بعد از پلمپ دفتر آمار و قبل از امتحانات نوبت اول ترک تحصیل کند  از منوی سازماندهی و ثبت نام به گزینه ((مشخصات و اصلاح مشخصات دانش اموزان)) رفته و دانش اموز مورد نظر را انتخاب کرده و از منوی ((وضعیت تحصیلی))سه کار انجام خواهیم داد از بالا منویی به نام ((تغییر وضعیت)) هست آن را باز کرده و گزینه ((ترک تحصیل)) را خواهیم زد در پایین جدولی هست که حاوی ((سال-مدرسه-پایه-کلاس-وضعیت دانش آموز درسال)) می باشد در منوی ((وضعیت دانش آموز در سال))کلیک خواهیم کرد تا گزینه ((ترک تحصیل ))آورده شود و در پایان در مقابل تاریخ ترک تحصیل تاریخ مربوطه قید خواهد شد

 

اعمال ترک تحصیل در سناد

برای فردی که در برنامه دانش آموزی ترک تحصیل زده می شود در سناد هم باید ترک تحصیل زده شود برای این کار در سناد از منوی ((مدیریت دانش آموزان)) گزینه((لیست دانش آموزان)) را اجرا می کنیم و فرد مورد نظر را پیدا کرده و در مقابلش از منوی((تغییر وضعیت)) گزینه((ثبت ترک تحصیل )) را اجرا می کنیم در صفحه مشاهده شده موارد خواسته شده را اجرا می کنیم و ((ثبت)) را می زنیم

بعد از این کار در دفتر آمار مدرسه جلوی این فرد تاریخ ترک تحصیل را با خودکار مشکی نوشته و مهر و امضا می نماییم و در فرم انسداد دفتر آمار در ستون ترک تحصیل این را ذکر می کنیم

  ترک تحصیل بعد از امتحانات نوبت اول

اگر دانش آموزی بعد از امتحانات نوبت اول ترک تحصیل کند برایش ترک تحصیل منظور نمی گردد برای دانش آموزان راهنمایی برای کلیه نمرات مستمر و کتبی نوبت دوم و برای دروسی از نوبت اول که امتحان نداده است  و در صورت استمرار شهریور غیبت درج خواهد گردد.

 

یادآوری یک نکته ضروری است اگر دانش آموزی در امتحانات نوبت اول یا دوم غیبت موجه کرده باشد باید مدارک لازم را به مدرسه ارائه کند  تشخیص غیبت موجه و غیر موجه در مورد امتحانات دروس داخلی بر عهده شورای مدرسه می باشد و در مورد نوبت دوم دروس  هماهنگ (پایه نهم)بر عهده کمیسیون خاص منطقه  و در مورد دروس نهایی بر عهده رئیس حوزه تصحیح
می باشد.
اگر تشخیص داده شد که غیبت فردی غیر موجه است در سیستم مدرسه برایش 98 و اگر تشخیص داده شد که غیبتش موجه است برایش 97 درج می گردد
 
حرف آخر تکراری
اگر موردی داشتید که ترک تحصیل در برنامه های دانش آموزی و سناد زده اید حتما در دفتر آمار جلوی فرد تاریخ ترک تحصیل را نوشته و مهر و امضا شود و در فرم انسداد دفتر آمار قید گردد


همکاران محترم جهت دانلود فایل پی دی اف این مطلب  روی عبارت زیر کلیک کنید


۰ نظر ۲۴ فروردين ۹۷ ، ۰۹:۵۸
نادر سبحانی

با سلام خدمت شما بزرگوار. بنده به شدت نیاز به فایل نصبی دانا دارم. اگر لطف بفرمایید ارسال کنید لطف بزرگی در حق اینجانب نموده اید. پیشاپیش سپاسگزارم.((بابایی))


با سلام خدمت همکار محترم

لینک دانلود برنامه دانا به ایمیلتان ارسال شد ایمیل خود را چک نمایید
۰ نظر ۲۴ فروردين ۹۷ ، ۰۹:۵۵
نادر سبحانی

با سلام خدمت همکاران محترم

برخی مواقع در اطلاعات ثبت شده دانش آموزان در سناد   با اطلاعات شناسنامه مغایرتهایی وجود دارد که با توجه به تغذیه اطلاعات برنامه های دانش آموزی از سناد نیاز می باشد تا اطلاعات سناد تصحیح گردد تا مشخصات شناسنامه ای در برنامه های دانش آموزی نیز منطبق با اطلاعات شناسنامه باشد این تطبیق اطلاعات شناسنامه ای سناد با برنامه های دانش آموزی زمانی اهمیت پیدا می کند که این دانش آموزان جز دانش آموزانی باشند که قرار است فارغ التحصیل گردند و برایشان گواهی نامه فارغ التحصیلی چاپ گردد

برای مشخص شدن این مغایرتها برای دانش آموزان در برنامه های دانش آموزی(دانا) از روی آخرین کپی شناسنامه دانش آموز تطبیق را انجام دهید و در صورت وجود مغایرت ابتدا در سناد انجام داده و سپس به برنامه دانش آموزی(دانا) منتقل نمایید

 

برای تصحیح مشخصات دانش آموزی از منوی ((مدیریت دانش آموزان)) گزینه((لیست دانش آموزان)) را اجرا می کنیم

 

با این لیست دانش آموزان ثبت نامی مشاهده خواهد گشت فرد مورد نظر را پیدا کرده و روی اسمش کلیک می کنیم تا به صفحه بعد منتقل شویم بر روی علامت ذره بین کلیک می کنیم تا مشخصات شناسنامه ای این فرد نمایش داده شود.

 

 

در مشخصاتی که نمایش داده می شود به دو دسته تقسیم می گردند :

-مشخصاتی که به صورت پررنگ هستند و برای تغییرشان باید ((لغو تایید ثبت احوال)) کنیم که شامل سه گزینه ((نام-نام خانوادگی-وضعیت حیات-تاریخ تولد)) می باشد یعنی اگر فردی نام یا فامیلش یا بنا به دلایلی تاریخ تولدش را تغییر داده باشد ابتدا باید روی (( لغو تایید ثبت احوال)) کلیک کنیم با این کار تایید ثبت احوال این فرد لغو می گردد و اگر تغییراتی صورت گیرد باید منتظر تایید ثبت احوال گردیم و اگر در عرض یک هفته ثبت احوال تایید نکرد فرد یا اولیای فرد به نزدیک ترین ثبت احوال فرستاده تا تایید لازم بزنند 

همچنین اگر دانش آموزانی دارید که منتظر استعلام هستند و تا حالا انجام نشده است فرد یا اولیای ایشان را نیز به نزدیک ترین ثبت احوال بفرستید تا تایید نمایند

-مشخصاتی از شناسنامه که نیاز به تایید ثبت احوال نمی باشد و این تغییرات بلافاصله در سیستم اعمال می گردد این مشخصات شامل(( جنسیت-وضعیت زندگی-وضعیت جسمی-نام پدر-شغل پدر-کد ملی پدر و مادر-شماره شناسنامه -سریال و حرف و عدد سری شناسنامه -محل تولد -محل صدور)) می شود و هر کدام از این موارد تغییر یافته باشد تغییر می دهیم و از پایین((ثبت و ادامه)) را می زنیم .

 

 

 

برخی موارد در مقابل کد ملی پدر و مادر حروف انگلیسی وجود دارد که این حروف باعث ایجاد خطا می گردد اگر این حروف وجود داشتند آنها را حذف و سپس ثبت ادامه را می زنیم .

در برخی موارد احتمالا پیامی مبنی بر اینکه کد ملی پدر و مادر شناخته نشد بدهد در اینصورت جلوی کد ملی پدر و مادر روی ذره بین کلیک کنید و در صفحه باز شده فقط ثبت و ادامه را بزنید دیگر این خطا را نخواهد داد

یک نکته:  برخی دانش آموزان که شناسنامه خود را تعویض  یا عکسدار می نمایند سریال شناسنامه حتما تغییر می کند  و شاید در این تعویض برخی چیزها را هم تغییر دهند بهتر است به دانش اموزان اعلام نماییم هر موقع شناسنامه خود را تغییر یا عکس دار کردند یک کپی به مدرسه تحویل داده و طبق این کپی در سناد تغییرات احتمالی را انجام دهید

 

 اصلاح مشخصات شناسنامه ای با استفاده از ایجاد شند اصلاحیه

کلا راه قانونی ایجاد تصحیح در مشخصات شناسنامه ای ایجاد در تغییرات در سناد و تغذیه دانا از سناد می باشد در برخی موارد ما در سناد تغییرات را انجام می دهیم ولی بنا به دلایلی امکان تغذیه از سناد به دانا وجود ندارد و از طرفی دیگر ما عجله در ارسال اطلاعات به فاینال و ...داریم در این صورت بعد از ایجاد تصحیح در سناد در دانا از طریق ایجاد سند اصلاحیه این تغییرات را انجام می دهیم با این کار سند اصلاحیه تولید خواهد گشت

 

اصلاح مشخصات شناسنامه ای با ایجاد سند اصلاحیه

اگر قصد تغییراتی در مشخصات شناسنامه ای فرد مثل محل تولد یا محل صدور یا تاریخ تولد داشته باشیم از منوی ((سوابق تحصیلی )) از گزینه ((اصلاح مشخصات فردی)) اقدام خواهیم کرد ابتدا فرد مورد نظر را انتخاب می کنیم در صفحه باز شده در سمت راست مشخصات فرد که در سیستم موجود هست و قابل تغییر نمی باشد مشاهده می شود و در سمت چپ مشخصات شناسنامه ای قابل تغییر مشاهده می شود تغییرات لازم را انجام داده و تایید را می زنیم 

 

بعد از اینکه تغییرات لازم اعم از سوابق تحصیلی یا اصلاح مشخصات فردی را انجام دادیم این اسناد باید به اداره ارسال شود

 

ارسال اسناد تولید شده به اداره

در هنگام ورود به برنامه دانا ((رمز ورود به سایت )) و همچین برای پیش دانشگاهی کد مدرسه اصلی متوسطه استفاده شده برای پیش را برای پیش دانشگاهی نوشته و وارد برنامه می شویم

در برنامه پیش دانشگاهی منوی ویژه ارسال سندهای اصلاحیه وجود ندارد و کافیه از منوی نقل و انتقال اطلاعات از گزینه ((ارسال اطلاعات به سیستم متمرکز منطقه تحت windows)) را انجام دهید و ارسال اطلاعات بکنید و سپس از همان منوی نقل و انتقال اطلاعات سپس ((دریافت تاییدیه وجود سوابق مدرسه در سرور)) را اجرا کنید با این کار سندها به منطقه ارسال می گردد

 

برای دبیرستان از منوی ((نقل و انتقال سروری )) از گزینه ((ارسال اسناد اصلاحیه سوابق به منطقه)) استفاده خواهید کرد با این کار کلیه سندهای ایجاد شده به منطقه ارسال می گردد حالا باید با مسئول امتحانات منطقه تماس گرفته تا این سندها را تایید نماید بعد از اینکه مطمئن شدید سندها تایید شده اند اقدام به دریافت سندهای تاییدیه در دانا خواهید کرد

در برنامه دبیرستان معمولا با این روش برخی سندها منتقل نمی گردند و برای حصول اطمینان از ارسال کلیه سندها مثل برنامه پیش دانشگاهی ارسال اطلاعات و دریافت تاییدیه را انجام دهید تا خیالتان راحت شود

دریافت سندهای تایید شده

 برای دریافت سندهای اصلاحیه تایید شده از منطقه در برنامه پیش دانشگاهی از منوی نقل و انتقال اطلاعات و در برنامه دبیرستان از منوی نقل و انتقال سروری از گزینه ((دریافت اسناد اصلاحیه از منطقه)) استفاده خواهیم کرد و برای اینکه این منو مشاهده شود رمز ورود به سایت را خواهیم نوشت و وارد برنامه دانا خواهیم شد وقتی منوی دریافت اسناد اصلاحیه از منطقه را اجرا کردیم در مرحله بعدی دو مسیر وجود دارد که یکی دریافت از طریق سی دی یا دیسکت و دیگری از طریق اینترنت می باشد که جلوی گزینه دوم یعنی دریافت از طریق اینترنت تیک زده و شروع را می زنیم و این پیام را مشاهده خواهیم کرد روی OK کلیک می کنیم و در صفحه بعد لیست دانش آموزانی که برایشان سند ایجاد کرده بودیم را مشاهده خواهیم کرد خروج را می زنیم و به سراغ مرحله بعدی می رویم

تا این مرحله ما اسناد از اینترنت دریافت کرده ایم و حالا نوبت اعمال این اصلاحات در برنامه دانا می باشد برای این منظور از گزینه((سوابق تحصیلی )) گزینه آخر ((اعمال اسناد اصلاحیه مجوز گرفته در سیستم)) را اجرا می کنیم

 

 

با این کار پیامی به صورت زیر مشاهده خواهید کرد روی OK کلیک کنید و پیامی مبنی که بر تعداد سندی که در سیستم اعمال شد خواهد داد و یا این کار مراحل ایجاد سند پایان می یابد

 

 در برخی مدارس گاهی همکاران هنگام اصلاح سوابق تحصیلی با پیام قبلا سندهایی ایجاد شده وجود دارد مواجه می شوند که مدرسه از ایجاد آنها بی خبر است و برای ایجاد سند جدید اجازه نمی دهد برای حذف چنین سندهایی فایل اسکریتی در اختیار همکاران قرار می گیرد که می توانند با استفاده از این سندهای قبلی را حذف و اقدام به ایجاد سند جدید نمایند (در پاسخ به سوال همکار عزیزمان این فایل همان فایل قبلی می باشد و من امتحان کردم و جواب داد) برای استفاده از این فایل به روش زیر عمل نمایید

1-ابتدا فایل اسکریت را از وبلاگ دانلود نمایید

2-سپس به هلپر مدرسه مورد نظر رفته و  گزینه اعمال اصلاحات را زده با این کار یک منویی به نام اصلاح پایگاه داده ها ایجاد خواهد شد

3-بر روی اصلاح پایگاه داده ها کلیلک کرده و در منوی باز شده مسیری که فایل دانلود شده را انتخاب کنید((اگر در مقابل قسمتی که نوشته شده رمز شده تیک وجود نداشت تیک بزنید)) و سپس روی عبارت تایید کلیلک نمایید اگر با پیام Succeed مواجه شدید به منزله اعمال صحیح فایل می باشد اگر به سیستم دانا بروید دیگر با پیام قبلی مواجه نخواهید شد و می توانید سند دلخواهتان را ایجاد نمایید جهت دانلود روی عبارت زیر کلیک کنید

 

دانلود فایل اسکریت حذف سندهای ایجاد شده

 

یادآوری

یک نکته مهم: اگر قصد انجام اصلاح مشخصات شناسنامه ای از طریق سند اصلاحیه را دارید حتما این تغییرات را در سناد هم انجام دهید چون اگر در یک زمانی مجبور به تغذیه از سناد بنا به دلایلی شدید مشخصات قبلی جایگزین این اصلاحیه ها خواهد شد پس برای جلوگیری از این کار حتما اصلاحات را در سناد نیز انجام دهید

۲ نظر ۲۳ فروردين ۹۷ ، ۱۸:۰۹
نادر سبحانی
 چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت: 13:54 توسط:جعفرپور
باسلام ودرود فراوان.با سپاس از وبلاگ و کانال بسیار مفید شما. یک دانش آموز اتباع خارجه داشتیم که امسال در دی ماه ترک تحصیل(خروج بدون اطلاع از کشور) کرده ولی در سه امتحان نخست نوبت اول شرکت کرده ونمره دارد ولی بقیه امتحانات غایب غیرموجه بوده است. برای این فرد (که قصد بازگشت هم ندارد) باید چکارکنیم؟ برای نوبت دوم همه دروس را غیبت غ م بزنیم؟ برای نوبت اول دروسی که غیبت کرده غیبت موجه زدیم و97 .امیدوارم همیشه سالم وتندرست وشاد وبهروز باشید.
معاون اجرایی دبیرستان صحبت لاری - لارستان فارس


با سلام خدمت همکار محترم

اگر دانش آموز دهم باشد می توانید برایش ترک تحصیل بزنید ولی برای بقیه پایه ها نمی توان ترک تحصیل زد  و برای کلیه نمرات مستمر و کتبی نوبت دوم باید غیبت غیر موجه ثبت کرد

همکار محترم از اینکه نام شهر خود را نوشته اید صمیمانه سپاسگزارم


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت: 11:16 توسط:مهدی رضایی (ارسنجان)
با عرض سلام و خدا قوت
لطفا در مورد سامانه جدید دانش آموزی توضیحاتی بفرمایید . البته همانطور که مطلع هستید در سیستم دانا در منوی نقل و انتقال اطلاعات گزینه ارسال به سیستم جدید دانش آموزی قرار داده شده است و اخیرا در کانال تلگرام یک هلپ در رابطه با چگونگی کار با این سامانه از طرف دوستان ارسال شده . لطفا توضیحاتی بفرمایید
با تشکر
رضایی (ارسنجان)


با سلام خدمت همکار محترم

سامانه دانش آموزی تحت وب برای برخی مناطق فعال  شده است و در حال گذراندن مراحل تست می باشد که بعد از ارزیابی در کل کشور اجرا خواهد شد ما هم مثل شما در حد فایلی که در وبلاگ منتشر کرده ام اطلاع داریم

همکار محترم از اینکه نام شهر خود را نوشته اید صمیمانه سپاسگزارم


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت: 10:32 توسط:محمدی -یزد
سلام. و ضمن عرض خسته نباشید. فرم امحای اوراق امتحانی توسط چه کسانی باید امضا و تایید شود؟ و غیر از اوراق امتحانی چه مدارک دیگری باید امحا شود؟ تشکر


با سلام خدمت همکار محترم

این فرم در مناطق مختلف توسط افراد متفاوت امضا می گردد در منطقه ما مسئول دبیرخانه این فرم را امضا می نماید در مورد سوال دوم فایل مربوط به امحا که در بین آیین نامه های آموزشی منتشر کرده ام موجود هست این فایل را مطالعه فرمایید

همکار محترم از اینکه نام شهر خود را نوشته اید صمیمانه سپاسگزارم

۰ نظر ۲۳ فروردين ۹۷ ، ۱۷:۴۹
نادر سبحانی